Комплексна дисципліна "Українська мова і література" Частина 1 Українська література 21 століття

Освітня програма: "Англійська філологія та переклад, дві західноєвропейські мови"

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Комплексна дисципліна "Українська мова і література" Частина 1 Українська література 21 століття
Код дисципліни
ОК.07.01
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
1 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
2
Результати навчання
ПРН 2. Ефективно працювати з інформацією: добирати необхідну інформацію з різних джерел, зокрема з фахової літератури та електронних баз, критично аналізувати й інтерпретувати її, впорядковувати, класифікувати й систематизувати. ПРН 8. Знати й розуміти систему мови, загальні властивості літератури як мистецтва слова, історію англійської та двох західноєвропейських мов і літератури, що вивчаються, і вміти застосовувати ці знання у професійній діяльності. ПРН 11. Знати принципи, технології і прийоми створення усних і письмових текстів різних жанрів і стилів державною та англійською та двома західноєвропейськими мовами. ПРН 13. Аналізувати й інтерпретувати твори української та англомовної художньої літератури й усної народної творчості, визначати їхню специфіку й місце в літературному процесі. ПРН 15. Здійснювати лінгвістичний, літературознавчий та спеціальний філологічний аналіз текстів різних стилів і жанрів.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Знати - основи літературознавчого аналізу художніх творів; - історичні умови розвитку української літератури; - особливості розвитку поезії, прози, драматургії в українській літературі кінця ХХ ст. – поч. ХХІ ст.; - жанрово-стильову специфіку української літератури кін. ХХ – поч. ХХІ століття; - особливості співіснування в межах сучасного прозового дискурсу різних стильових тенденцій: модернізму, постмодернізму, авангардизму, сюрреалізму, «магічного реалізму» тощо; - найновіші літературознавчі поняття, орієнтуватися в них, вільно оперувати ними під час аналізу художніх творів; Вміти - аналізувати ідейно-художній зміст літературних творів, творчості письменників у контексті актуальних вимог сучасного літературознавства; - виявляти літературні явища, збирати, систематизувати, описувати та аналізувати досліджуваний матеріал; - орієнтуватися в сучасній науковій та критичній літературі з проблем розвитку української лірики, прози, драматургії.
Зміст навчальної дисципліни
Курс закріплює і поглиблює базові знання з історії української літератури, зокрема закономірностей розвитку українського історико-літературного процесу у взаємозв’язках з світовою літературою і культурою. Продовжує системне вивчення: яскравих сучасних літературних явищ в розмаїтті стилів і жанрів, інноваційних зрушень в українській культурно-стилістичній епосі межі ХХ-ХХІ ст., позначеній пошуковістю й експериментаторством. У процесі вивчення дисципліни студенти студіюють особливості поетики сучасної лірики, драми, новелістики, романістики, вивчають ідейно-тематичну та жанрово- стильову специфіку, особливості сюжетотворення, характеротворення, зображально-виражальних засобів у творах Юрія Андруховича, Оксани Забужко, Галини Пагутяк, Сергія Жадана, Юрія Винничука та ін.
Рекомендована та необхідна література
1. Гундорова Т. Післячорнобильська бібліотека: український літературний постмодерн / Т. Гундорова; Український науковий ін-т Гарвардського ун-ту, Інститут критики. – К.: Критика, 2005. – 263 с. 2. Гундорова Т. Транзитна культура. Симптоми постколоніальної травми: ст. та есеї / Тамара Гундорова. - К.: Грані-Т, 2013. - 546 с. 3. Жуковська Г.М., Гаєвська Н.М. Українська література кін.ХХ – поч.ХХІ ст.: жанрово-стильові особливості. Навчально-методичний посібник. – К.: ВПЦ «Київський університет», 2020. – 225 с. 4. Історія української літератури: ХХ – поч. ХХІ ст.: навч. посіб.: у 3 т. / [В.І. Кузьменко, О.О. Гарачковська, М.В. Кузьменко та ін.] за ред. В.І. Кузьменка. – Т. 3. – Київ:Академвидав,2017.– 544 с. 5. Романенко О. В. Семіосфера української масової літератури. Текст. Читач. Епоха / Олена Романенко. – К.: Якубець А. В. [вид.], 2014. – 362 с. 6. Харчук Р.Б. Сучасна українська проза. Постмодерний період. Навч.посіб. // Р. Харчук. – К.: ВЦ «Академія», 2008. – 248 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Відповідь на семінарському занятті, участь у фахових дискусіях під час семінарів. Творчі завдання, презентація результатів самостійної роботи у вигляді доповідей, повідомлень, презентацій. Модульна контрольна робота / Творчий проект.
Методи та критерії оцінювання
Форма підсумкового контролю – залік. Залік виставляється за результатами роботи студента впродовж усього семестру і не передбачає додаткових заходів оцінювання. Студенти, які набрали мінімально позитивну кількість балів - 60, отримують - "зараховано". Студенти, які не набрали мінімально позитивну кількість балів - 60, отримують - "незараховано". Студентам, які за семестр набрали сумарно менше ніж 60 балів, для складання заліку необхідно скласти матеріал за темами, за якими виникла заборгованість, у вигляді написання самостійних та лабораторних робіт, рефератів або ж за потреби написати контрольну роботу.
Мова викладання
Українська