Частина 1. Латинська мова

Освітня програма: «Зарубіжна література та англійська мова: теорія і методика навчання»

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Частина 1. Латинська мова
Код дисципліни
ОК 24.01.
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
1 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
2
Результати навчання
ПРН 18, ПРН 24. Вичерпний перелік результатів навчання за освітньою програмою подано у пункті "Профіль програми".
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Володіння елементарними навичками аналізу та інтерпретації мови на всіх рівнях її структури відповідно до начальних програм середньої школи (аналіз граматичних форм і синтаксичних конструкцій, етимологічний аналіз, аналіз й інтерпретація речень і текстів).
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни – формування у студентів знань основних положень теорії мови, з метою застосовування їх при аналізі конкретних мовних явищ у латинській мові, оволодіння студентами теоретичними знаннями з основ граматики і синтаксису латинської мови, навичками здійснення етимологічного аналізу запозичених слів з латинської мови у сучасній англійській мові, перекладу й інтерпретації прозових і поетичних творів давньоримської (зі словником). Навчальна дисципліна дає змогу студентам засвоїти основи міжнародної латинської термінології в галузі гуманітарних наук, закласти підвалини для подальшого вивчення англійської мови та інших лінгвістичних студій, проведення зіставних і порівняльно-історичних досліджень у галузі лексикології, семантики, морфології і синтаксису на матеріалі латинської мови та сучасних західноєвропейських мов.
Рекомендована та необхідна література
1. Литвинов В.Д., Скорина Л.П. Латинська мова. Підручник. К., 1990. 2. Литвинов В.Д., Скорина Л.П. 500 крилатих висловів. Тексти, Латинськоукраїнський словник + англійські, німецькі, французькі, іспанські відповідники. К., 1993. 3. Оленич Р. М. Латинська мова : підруч. для студ. ф-тів іноземної філології вищих навч. закл. Л., 2001. 4. Скорина Л.П. Латинсько-український, українсько-латинський словник. К., 2004. 5. Яковенко Н.М., Трипуз В.М. Латинська мова: Підручник для студентів-істориків. К., 1993.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Заплановані навчальні заходи охоплюють лекції, практичні заняття, самостійну роботу студентів. До методів викладання належать відповіді на практичних заняттях, вивчення на пам’ять латинських крилатих фраз та виразів, термінознавча робота, дослідницька робота, творча робота та контрольні роботи.
Методи та критерії оцінювання
Підсумкова оцінка за курс формується як сума балів поточного та підсумкового контролю. Форми поточного контролю охоплюють відповіді на практичних заняттях (max 12/min 6 балів), вивчення на пам’ять латинських крилатих фраз та виразів (max 4/min 3 бали) термінознавчу роботу (max 10/min 6 балів), дослідницьку роботу(max 10/min 6 балів), творчу роботу (max 4/min 3 бали) та контрольні роботи (max 20/min 12 балів). Сумарно форми підсумкового контролю становлять max 60/min 36 балів. Форма підсумкового контролю – іспит, оцінка за іспит – max 40/м 24 бали. Для допуску до іспиту необхідно набрати min 36 балів. Для отримання позитивної оцінки з дисципліни оцінка за іспит має бути min 24 бали. Іспит проводиться у формі письмової роботи з відкритими відповідями на два теоретичні питання, кожне з яких оцінюється максимально 20 балами. Шкала відповідності оцінок За 100-бальною шкалою Оцінка за національною шкалою 90–100 5 Відмінно 75–89 4 Добре 60–74 3 Задовільно 35–59 2 Незадовільно
Мова викладання
Українська