Виробнича практика (педагогічна)

Освітня програма: Російська мова та переклад (для іноземців); мова навчання російська / Русский язык и перевод

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Виробнича практика (педагогічна)
Код дисципліни
ВБ.1.12
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
8 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
9
Результати навчання
ПРН1. Вільно спілкуватися з професійних питань із фахівцями та нефахівцями державною та російською мовами усно й письмово, використовувати їх для організації ефективної міжкультурної комунікації. ПРН3. Організовувати процес свого навчання й самоосвіти. ПРН5. Співпрацювати з колегами, представниками інших культур та релігій, прибічниками різних політичних поглядів тощо. ПРН6. Використовувати інформаційні й комунікаційні технології, зокрема для вирішення складних спеціалізованих завдань і проблем професійної діяльності. ПРН14. Використовувати російську мову в усній та письмовій формі, у різних жанрово-стильових різновидах і регістрах спілкування (офіційному, неофіційному, нейтральному), для розв’язання комунікативних завдань у побутовій, суспільній, навчальній, професійній, науковій сферах життя. Повний перелік наведено в робочій програмі навчальної дисципліни.
Форма навчання
Дистанційне навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
Знати особливості лексики та граматики російської мови; вміти коментувати та аналізувати навчальний матеріал, презентувати новий матеріал у контексті раніше отриманих знань та відомостей, ілюструвати його прикладами; мати сформовані навички наукового викладу матеріалу російською мовою, знати техніку ведення діалогу з аудиторією.
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни – формування професійних компетентностей майбутнього викладача і підготовка до самостійної викладацької діяльності. Під час виробничої викладацької практики студенти відвідують лекційні та практичні заняття з сучасної російської мови; знайомляться з методичними засобами, формами та прийомами викладання; складають розгорнутий план лекційного і практичного занять зі спеціальності, проводять практичне заняття. У процесі безпосередньої участі в діяльності навчального закладу, де проходить практика, закріплюються та вдосконалюються професійні вміння та навички планування й організації педагогічного процесу, а також відбувається формування готовності до виконання функцій викладача та педагогічної творчості.
Рекомендована та необхідна література
1. Аббакумова Г.А. Методика преподавания русского языка как иностранного: краткий курс лекций и практические задания для студентов-иностранцев. Киев: ИПЦ "Киевский университет", 2020. 138 с. 2. Капитонова Т.И, Московкин, Л. В., Щукин, А. Н. Методы и технологии обучения русскому языку как иностранному. Москва: Рус. яз. Курсы. 2008. 214 с. 4. Кулибина Н.В. Зачем, что и как читать на уроке. Художественный текст при изучении русского языка как иностранного. Москва: Златоуст, 2015. 264 с. 5. Самусенко О.Н. Юмор как способ мотивации в изучении языка. Linguodidactica. Bialystok, 2021. Tom XXV. C. 239-249. 6. Самусенко О.Н. Анимационные фильмы в практике преподавания иностранных языков. Наукові записки. Серія: Філологічні науки. Кропивницький, 2021. Вип. 193. С.432-439. 7. Щукин А.Н. Методика преподавания русского языка как иностранного. Москва: Флинта.2017. 509 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Самостійна робота студентів. Iндивідуальні консультації з керівником практики. Відвідування занять, укладання та розробка планів уроків, проведення заняття. Інструктивно-практичний метод.
Методи та критерії оцінювання
Упродовж практики здійснюється оцінювання роботи студентів відповідно до видів робіт та форм контролю: співбесіди з викладачем, обговорення занять; укладання розгорнутих планів одного лекційного та двох практичних занять з курсу російської мови; розробка плану уроку; проведення практичного заняття. Критерієм оцінювання педагогічної практики вважається підтверджена викладачем раціональність і повнота добору практикантом навчального матеріалу, успішність проведення практичного заняття, а також своєчасність підготовки звітних матеріалів. У кінці практики студенти готують та подають звіт у формі портфоліо. Конкретні критерії оцінювання наведено в робочій програмі навчальної дисципліни.
Мова викладання
російська