Аудіювання в іноземній аудиторії

Освітня програма: Російська мова та переклад (для іноземців); мова навчання російська / Русский язык и перевод

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Аудіювання в іноземній аудиторії
Код дисципліни
ВБ.1.08
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
6 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПРН 1. Вільно спілкуватися з професійних питань із фахівцями та нефахівцями державною та російською мовами усно й письмово, використовувати їх для організації ефективної міжкультурної комунікації. ПРН6. Використовувати інформаційні й комунікаційні технології, зокрема для вирішення складних спеціалізованих завдань і проблем професійної діяльності. ПРН12. Аналізувати мовні одиниці, визначати їх взаємодію та характеризувати мовні явища і процеси, що їх зумовлюють. ПРН14. Використовувати російську мову в усній та письмовій формі, у різних жанрово-стильових різновидах і регістрах спілкування (офіційному, неофіційному, нейтральному), для розв’язання комунікативних завдань у побутовій, суспільній, навчальній, професійній, науковій сферах життя. ПРН25. Організовувати процес навчання російської мови як іноземної з урахуванням відповідної методики викладання.
Форма навчання
Дистанційне навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
Успішне опанування курсу «Основи методики викладання російської мови як іноземної», що викладається у першому семестрі третього курсу навчання за спеціальністю «Російська мова та переклад (для іноземців)» у вибірковому блоці «Викладання російської мови як іноземної» в університеті.
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни – оволодіння методичними прийомами й засобами навчання аудіювання в курсі російської мови як іноземної, уміннями застосовувати отримані теоретичні знання для укладання та вдосконалення навчальних матеріалів з аудіювання для іноземних студентів. Дисципліна спрямовує студентів на формування професійно-методичної бази майбутніх викладачів російської мови як іноземної, готує до взаємопов’язаного навчання видів мовленнєвої діяльності із провідним аудіюванням та до самостійного створення навчальних матеріалів з аудіювання.
Рекомендована та необхідна література
1) Акишина А.А., Каган О.Е. Учимся учить. Для преподавателя русского языка как иностранного. Москва: Русский язык. Курсы, 2008. 256 с. 2) Гальскова Н. Д. Теория обучения иностранным языкам. Лингводидактика и методика: учеб. пособие для студ. лингв. ун-тов и фак. ин. яз. высш. пед. учеб. Москва: Издательский центр «Академия», 2008. 336 с. 3) Пассов Е. Коммуникативный метод обучения иноязычному говорению 2-е изд. Москва: Просвещение, 1991. 222 с. 4) Щукин А.Н. Современные интенсивные методы и технологии обучения иностранным языкам: учебное пособие. Москва, 2010. 334 с. 5) Щукин А.Н. Методика преподавания русского языка как иностранного: учеб. пособие. Москва: Флинта, Наука, 2018. 495 с. 6) Щукин А.Н. Практическая методика обучения русскому языку как иностранному: учеб. пособие. Москва: Флинта, 2018. 327 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекції, практичні заняття, самостійна робота. Методи навчання: метод проблемного викладання, частково-пошуковий, теоретично- практичні, свідомо-практичні методи навчання. Ілюстративні методи. Самостійна робота з науковою та довідковою літературою. Інтерактивні методи: інформаційні, пізнавальні мотиваційні, регулятивні.
Методи та критерії оцінювання
Усні відповіді, участь в обговоренні, аналіз мовних особливостей аудіювання, демонстраційне заняття з навчання аудіюванню, модульні контрольні роботи. Конкретні критерії оцінювання наведено в робочій програмі навчальної дисципліни.
Мова викладання
російська

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра української філології для іноземних громадян
Навчально-науковий інститут філології