Практична фонетика російської мови

Освітня програма: Російська мова та переклад (для іноземців); мова навчання російська / Русский язык и перевод

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Практична фонетика російської мови
Код дисципліни
ОК 18
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
1 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
ПРН 8. Знати і розуміти систему та історію російської мови і вміти використовувати ці знання у професійній діяльності. ПРН10. Знати норми російської літературної мови та вміти їх застосовувати у практичній діяльності. ПРН12. Аналізувати мовні одиниці, визначати їх взаємодію та характеризувати мовні явища і процеси, що їх зумовлюють. ПРН14.Використовувати російську мову в усній та письмовій формі, у різних жанрово-стильових різновидах і регістрах спілкування (офіційному, неофіційному, нейтральному), для розв’язання комунікативних завдань у побутовій, суспільній, навчальній, професійній, науковій сферах життя.
Форма навчання
Дистанційне навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
Володіння російською мовою на рівні А 2.
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни – вдосконалення студентами власної вимови, наголосу та інтонування російською, а також адекватне розуміння звукового складу, особливостей наголосу й інтонації почутого російською мовою. Дисципліна спрямовує студентів на ознайомлення із звуковим складом сучасної російської літературної мови як системи взаємопов’язаних елементів, корекцію вимови окремих звуків та звукосполучень, розуміння й дотримання звукових змін у мовленнєвому потоці, оволодіння особливостями російського наголосу та інтонації, що в підсумку повинно забезпечити автоматизацію навичок мовлення, й усвідомлення звуко-літерних відповідностей, необхідне для автоматизації навичок правильного читання (особливо вголос) та письма (особливо з голосу).
Рекомендована та необхідна література
1. Брызгунова Е.А. Звуки и интонация русской речи: для иностранцев, изучающих русский язык. Москва: Русский язык, 1983. 278 с. 2. Лебедева Ю.Г. Звуки, ударение, интонация: учебное пособие по фонетике русского языка для иностранцев. Москва: Русский язык, 1986. 269 с. 3. Науменко Ю.М. Корректировочный курс русской фонетики и интонации для иностранных студентов I курса бакалавриата: учебное пособие. Москва: ФЛИНТА, 2020. 80 с. 4. Прожогина И.М. Сборник упражнений по фонетике русского языка : учеб. пособие для студентов–иностранцев. Киев : Феникс, 2019. 206 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Практичні заняття, самостійна робота. Методи навчання: свідомо-практичні методи (пояснення, спостереження, аналіз фонетичних явищ та інтонаційних контурів). Зіставний метод (опора на артикуляційну базу рідної мови). Інструктивно-практичний та свідомо-практичний методи (пояснення, спостереження, аналіз фонетичних явищ та інтонаційних контурів). Практичні методи навчання мовленню. Зіставний метод (опора на артикуляційну базу рідної мови, урахування її інтерференційного впливу). Методи та технології навчання спрямовані на забезпечення автоматизації навичок нормативного мовлення, усвідомлення звуко-буквених відповідностей, необхідне для автоматизації навичок правильного читання та письма.
Методи та критерії оцінювання
Усні відповіді, модульна контрольна робота. Конкретні критерії оцінювання наведено в робочій програмі навчальної дисципліни.
Мова викладання
російська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни