Науковий образ світу

Освітня програма: Кримськотатарська мова і література, англійська мова та переклад

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Науковий образ світу
Код дисципліни
ННД. 02
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
4 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПРН 2. Ефективно працювати з інформацією: добирати необхідну інформацію з різних джерел, зокрема з фахової літератури та електронних баз, критично аналізувати й інтерпретувати її, впорядковувати, класифікувати й систематизувати. ПРН 3. Організовувати процес свого навчання й самоосвіти. ПРН 4. Розуміти фундаментальні принципи буття людини, природи, суспільства
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Володіння українською мовою на базовому рівні. У студента мають бути елементарні уявлення про загальні властивості та закономірності природи, що оточує людину.
Зміст навчальної дисципліни
Дисципліна “Науковий образ світу” спрямована на здобуття студентами базових знань щодо становлення та розвитку наукової картини світу та, як і інші загальнотеоретичні дисципліни повинна виконувати основну загальновиховну і розвиваючу функцію, яка полягає у формуванні наукового світогляду студента та розвитку у нього сучасних форм теоретичного мислення та здатності аналізувати природні явища. Дисципліна призначена для ознайомлення студентів гуманітарних факультетів університету з історією появи та розвитку науки в суспільстві, досягненнями її окремих галузей. Дисципліна має сприяти формуванню у студентів сучасного наукового світогляду, без якого важко уявити цивілізацію ХХІ ст.
Рекомендована та необхідна література
1. Карпов Я.С. Концепції сучасного природознавства: підручник / [Я.С. Карпов, В. В. Кисельник, В. Г. Кремень та ін.] К.: Професіонал, 2004. 496 с. 2. Ніконова В.В. / Довідник з курсу «Науковий образ світу». Київ: 2018. 56 с. 3. Висоцький М.В./ Природознавство: науковий образ світу: текст лекцій. Київ: 2018. 143 с. 4. S. Hawking, L. Mlodinow, A Briefer History of Time. Bantam, 2008, 176 p. 5. S. Hawking, New Scientist: The Origin of (almost) Everything. Nicholas Brealey, 2016, 244 p.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Навчальні заходи: лекції, самостійна робота. Методи роботи: демонстраційно-пояснювальний метод, інтерактивні методи: регулятивний, інструктивний. Самостійна робота з науковими джерелами. Пошуковий, частково-пошуковий метод. Теоретичні методи (інформаційно-пояснювальний, метод проблемного викладу). Методи навчальної дискусії. Дослідницькі методи. Діяльнісно - комунікативний та компетентнісний, інструктивний, активно-комунікативні методи. Репродуктивний і продуктивний методи.
Методи та критерії оцінювання
У курсі передбачено 3 змістових модулі. Усі результати навчання оцінюються систематично, упродовж семестру, відповідно до тематичного плану лекційних занять. За обраною темою другого модуля студенти створюють есе до науково популярного фільму і надсилають його на перевірку (орієнтовно до 15 квітня). У кінці кожного модуля проводяться модульні контрольні роботи з тестовими завданнями та відкритими питаннями (орієнтовно на 7-му і 15-му навчальних тижнях семестру); бали за МКР додаються до суми балів за ЗМ. Сума балів за усі ЗМ обчислюється за принципом накопичення: максимум 100 балів, мінімум 60 балів. Оцінювання семестрової роботи: 1. Модульна контрольна робота №1: 15 - 25 балів. 2. Модульна контрольна робота №2: 15 - 25 балів. 3. Практична робота: 15 - 25 балів. 4. Модульна контрольна робота № 3: 15 - 25 балів.
Мова викладання
українська

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра електрофізики
Факультет радіофізики, електроніки та комп’ютерних систем