Основи мовознавства діахронія

Освітня програма: Кримськотатарська мова і література, англійська мова та переклад

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Основи мовознавства діахронія
Код дисципліни
ННД.23.03
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
1 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
2
Результати навчання
ПРН7. Розуміти основні проблеми філології та підходи до їх розв’язання із застосуванням доцільних методів та інноваційних підходів. ПРН8. Знати й розуміти систему мови, загальні властивості літератури як мистецтва слова, історію арабської (гінді / перської) мови і літератури, і вміти застосовувати ці знання у професійній діяльності. ПРН15. Здійснювати лінгвістичний, літературознавчий та спеціальний філологічний аналіз текстів різних стилів і жанрів. ПРН16. Знати й розуміти основні поняття, теорії та концепції обраної філологічної спеціалізації, уміти застосовувати їх у професійній діяльності. ПРН17. Збирати, аналізувати, систематизувати й інтерпретувати факти мови й мовлення й використовувати їх для розв’язання складних задач і проблем у спеціалізованих сферах професійної діяльності та/або навчання.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Успішне опанування курсу «Основи мовознавства (синхронія)».
Зміст навчальної дисципліни
Змістом курсу є формування знань про діахронічну теорію мовознавства як систему нкових галузей – генетичного та еволюційного мовознавства. Курс подає матеріал про діахронічну складову основ мовознавства як навчальну дисципліну; з'ясовує її відмінність від однойменної наукової дисципліни; висвітлює зміст категорій «діахронія», «історія», «формування», «еволюція»; запроваджує поділ історичного мовознавства на генетичне та еволюційне; визначає базові поняття, концепції, закономірності історичного мовознавства, знання яких необхідне для подальшого оволодіння фахом. Курс входить у цикл обов’язкових навчальних дисциплін і є складовою частиною комплексної дисципліни «Вступ до філології», що складається з чотирьох частин: Частина 1. Латинська мова (2 кредити); Частина 2. Основи мовознавства: синхронія (2 кредити); Частина 3. Основи мовознавства: діахронія (2 кредити); Частина 4. Вступ до китайської філології (2 кредити).
Рекомендована та необхідна література
1. Тищенко К.М. Основи мовознавства. Системний підручник. Київ, 2007. 2. Кочерган М.П. Вступ до мовознавства. Підручник. Київ, 2000. 3. Тищенко К.М. Лекції з генетичного мовознавства. (Передісторія мовлення. Палеосиґні-фіка. Історична синтактика). Київ, 1999. 4. Тищенко К.М. Долітописна мовна історія українців. Київ-Дрогобич, 2016. 5. ЕСУМ – Етимологічний словник української мови: В 7 т. Київ, 1982-2006.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
У курсі передбачено такі форми організації навчання: лекційні та семінарські заняття, що проводяться з використанням інтерактивних методів навчання, та самостійна робота. Основними видами роботи та, відповідно, об’єктами семестрового контролю є: усні відповіді, участь у дискусіях, тестові завдання, модульна роботи. Детально заплановані освітні заходи та методи викладання представлені в робочій програмі дисципліни, оприлюдненій на офіційному сайті Навчально-наукового інституту філології.
Методи та критерії оцінювання
Контроль знань здійснюється за системою ECTS, яка передбачає дворівневе оцінювання засвоєного матеріалу, зокрема оцінювання теоретичної підготовки, що складає 40% від загальної оцінки, та оцінювання практичної підготовки, що складає 60% загальної оцінки. Оцінювання семестрової роботи: Оцінювання семестрової роботи: 1. Усні відповіді, участь у дискусіях: 12 - 20 балів. 2. Тестові завдання: 6 - 10 балів. 3. Модульні роботи: 18 - 30 балів. 4. Іспит: 24 - 40 балів.
Мова викладання
українська

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра мов і літератур Близького та Середнього Сходу
Навчально-науковий інститут філології