Основи японської лінгвокультурології

Освітня програма: Японська мова і література та переклад, англійська мова

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Основи японської лінгвокультурології
Код дисципліни
ДВС.1.11.
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
7 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПРН11.8. Повний перелік результатів навчання за освітньою програмою подано у пункті "Профіль програми".
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1) Успішне опанування дисциплін (після двох років навчання) «Японська мова», «Вступ до східної філології», «Лексикологія» тощо; 2) знання теоретичних основ філологічної науки (мовознавства й літературознавства); 3) володіння навичками аналізу японськомовного матеріалу.
Зміст навчальної дисципліни
Подається теоретичний матеріал щодо принципів та методів лінгвокультурології й особливості основних понять лінгвокультурології (картина світу, концепт, коди культури) на матеріалі японської мови. Розглядаються такі основні питання: 1) лінгвокультурологія як наука, поняття лінгвокультурного концепту, напрями досліджень концептів; 2) історія лінгвокультурологічних досліджень на матеріалі японської мови, особливості розуміння лінгвокультурних явищ японськими мовознавцями; 3) особливості національно-специфічної частини японськомовної картини світу; 4) характеристика і класифікація універсальних базових кодів культури у японській лінгвокультурі. Завдання полягає у формуванні в студентів цілісної системи знань щодо зародження і основних закономірностей розвитку японської лінгвокультурології. У результаті вивчення дисципліни студенти повинні засвоїти базові принципи лінгвокультурології, сформувати найпростіші навички лінгвокультурологічного аналізу японськомовного матеріалу.
Рекомендована та необхідна література
1. Комарницька Т.К., Бондаренко І.П., Семенко С.М. Історія українсько-японського і японсько-українського перекладу та наукових досліджень / Загальна ред.: Т.К. Комарницька . – К.: ВД Дмитра Бураго, 2019. – 528 с. 2. Комарницька Т.К., Комісаров К.Ю. Сучасна японська літературна мова: теоретичний курс: у 2 т. Т. 1. – К.: Видавничий дім Дмитра Бураго, 2012. – 424 с. 3. 田中真理. 視点ヴォイスの習得 // 日本語教育. – 6. – 1996. – 104-116頁. 4. テンス・アスペクト・ムード // 外国人のための日本語:例文・問題シリーズ. – 15. 荒竹出版. – 東京, 1995. – 170頁. 5. 日本語百科大事典:縮刷版/金田一春彦、林大、柴田武編者代表.大修館書店.– 東京, 1995. – 1505頁. 6. 日本語文型辞典/砂川有理子編集. くろしお出版. – 東京, 2001. – 693頁.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Форми навчання: лекції, семінарські заняття, самостійна робота. Методи навчання: пояснення нового матеріалу, активне слухання, залучення до дискусій, робота у групах, обговорення результатів.
Методи та критерії оцінювання
Відповідь на семінарському занятті, проєктна робота, модульна контрольна робота. Критерії оцінювання кожного виду завдань див.у робочій програмі навчальної дисципліни.
Мова викладання
Українська, японська