Історія першої східної мови

Освітня програма: Китайська мова і література та переклад, англійська мова

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Історія першої східної мови
Код дисципліни
ННД. 16
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
8 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПРН8, ПРН9. Повний перелік результатів навчання за освітньою програмою подано у пункті "Профіль програми".
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Успішне опанування курсів: Східна мова (базовий, середній, просунутий, функціональний рівні), Вступ до східної філології, Лінгвокраїнознавство східної мови, Теоретична граматика першої східної мови. 2. Знання теоретичних основ загального мовознавства, фонетики сучасної китайської мови, культурології, історії та географії Китаю. 3. Володіння навичками літературознавчого та культурологічного аналізу оригінальних творів.
Зміст навчальної дисципліни
Навчальна дисципліна «Історія першої східної мови» є одним з обов’язкових компонентів комплексної підготовки бакалаврів зі спеціальності «Філологія (східні мови та літератури (переклад включно)» за програмою «Китайська мова і література та переклад, англійська мова». Дисципліна складається з двох модулів: Модуль 1 спрямований на засвоєння студентами теоретичного матеріалу щодо основних етапів розвитку китайської мови, принципів та методів аналізу особливостей китайської мови на різних етапах її розвитку, розпізнання мовних елементів, характерних для певного етапу (на матеріалі репрезентативних текстів відповідної доби); Модуль 2 спрямований на визначення фонетичних, лексичних і граматичних особливостей китайської мови у різні періоди її формування і розвитку; переклад текстів давньокитайської, середньокитайської, новокитайської мови.
Рекомендована та необхідна література
1. Акбудак К.Г., Вечоринська Т.В. Історія китайської мови. Одеса: Видавничий дім "Гельветика", 2021. 226с. 2. Гончаренко О. М., Коломієць Н.В. Основні етапи розвитку китайськоїієрогліфічної писемності: навч.-метод. вказівки із вивчення історії китайської мови. К.: ВПЦ «Київський університет», 2006. 73 с. 3.Кірносова Н. А. Китайський ієрогліф: проблема визначення. Сходознавство. 2013. № 61. С. 47 – 54. 4.陆锡兴. 论汉字史研究. 中国文字研究. 2019. 26号. 101-113页. 5.唐兰. 殷墟文字记. 上海:上海古籍出版社. 2016. 179页.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
У курсі передбачено такі форми організації навчання: лекційні й семінарські заняття, що проводяться з використанням інтерактивних методів навчання, та самостійна робота. Основними видами роботи та, відповідно, об’єктами семестрового контролю є: відповідь на семінарському занятті, творча робота (презентація), модульна контрольна робота. Детально заплановані освітні заходи та методи викладання представлені в робочій програмі дисципліни, оприлюдненій на офіційному сайті Навчально-наукового інституту філології.
Методи та критерії оцінювання
Контроль знань здійснюється за системою ECTS, яка передбачає дворівневе оцінювання засвоєного матеріалу, зокрема теоретичної підготовки, що складає 40% від загальної оцінки, та практичної підготовки, що складає 60% загальної оцінки. Семестрову кількість балів формують бали, отримані студентом за аудиторну роботу та за самостійну роботу; у підсумку: у максимальному вимірі 60 балів, у мінімальному вимірі 36 балів. Підсумкове оцінювання: іспит. Іспит проводиться у формі письмової роботи: 1 теоретичне питання з відкритою відповіддю, яке оцінюється макс.20 балами; 1 практичне завдання (переклад уривку оригінального китайськомовного тексту), яке оцінюється макс. 20 балами. Критерії семестрового оцінювання і критерії оцінювання на іспиті представлені в робочій програмі дисципліни, оприлюдненій на офіційному сайті Навчально-наукового інституту філології.
Мова викладання
українська, китайська