Теорії особистості в когнітивній психології

Освітня програма: Психологія Маг денна Коваленко

Структурний підрозділ: Факультет психології

Назва дисципліни
Теорії особистості в когнітивній психології
Код дисципліни
ДВС.1.04
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
3 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
5
Результати навчання
ПРН 4. Робити психологічний прогноз щодо розвитку особистості, груп, організацій; ПРН 5. Розробляти програми психологічних інтервенцій (тренінг, психотерапія, консультування тощо), провадити їх в індивідуальній та груповій роботі, оцінювати якість.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Знати основні положення теорій особистості, основ психологічного консультування, історії психології, філософських шкіл та підходів 20го сторіччя, зокрема, структуралізму, функціоналізму. 2. Вміти аналізувати психологічні теорії та визначати їх спільні теоретичні та методологічні положення 3. Володіти елементарними навичками історико-психологічного аналізу.
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни – ознайомити з основними положеннями теорій особистості, що розробляються у рамках когнітивної психології та застосовуються у психотерапевтичній роботі. Сформувати уявлення про їх теоретико-методологічне підґрунтя, принципи, методи та методики психотерапевтичної допомоги у межах цих теорій. Анотація навчальної дисципліни: Навчальна дисципліна знайомить студентів з основними положеннями, теоретико-методологічними основами та практичними аспектами застосування теорій особистості в когнітивній психології. В межах курсу вивчається виникнення та трансформація положень про особистість в когнітивній психології, їх підгрунтя у філософських концепціях, ідеї, запозичені з інших шкіл психології. Розглядається зміна поглядів на психотерапевтичну роботу у другій та третій «хвилі» когнітивно-поведінкової психотерапії.
Рекомендована та необхідна література
1. Арнц А., Якоб Г. Схема-терапія: модель роботи з частками. Львів : Свічадо, 2014. 264 с. 2. Вестбрук Д., Кеннерлі Г., Кірк Д. Вступ у когнітивно-поведінкову терапію. Львів : Свічадо, 2014. 420 с. 3. Popper K. An Evolutionary Epistemology. Evolutionary Theory: Paths into the Future / Ed. by J. W. Pollard. John Wiley &. Sons. Chichester and New York, 1984, ch. 10, Р. 239-255. 4. Wells A. Metacognitive therapy for anxiety and depression. NY : Guilford Press, 2011. 316 р.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
лекція, семінар, самостійна робота
Методи та критерії оцінювання
Контроль здійснюється за модульно-рейтинговою системою. Оцінювання під час навчального періоду: 1. Усні відповіді (виступ на семінарі, участь в обговоренні та дискусіях, аналітична доповідь) — 15 балів/9 балів. 3. Творчі роботи/кейс задачі – 45 балів/27 балів. Підсумкове оцінювання проводиться у формі іспиту. Іспит проводиться у письмовій формі. Максимальна кількість балів що може отримати студент на екзамені – 40, мінімальна – 24. Білет складається з 3 питань, перші оцінюються максимум по 15 балів, третє – 10. Студент допускається до іспиту за умови виконання робіт та набору 36 балів протягом семестру. Організація оцінювання: Оцінювання здійснюється впродовж навчання усіх видів робіт. Обов’язковим для допуску до іспиту є виконання робіт та набору 36 балів. Максимальна кількість балів за роботу протягом семестру дорівнює 60. Шкала відповідності оцінок Незадовільно 0-59; Задовільно 60-74; Добре 75-89; Відмінно 90-100
Мова викладання
Українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни