Психодіагностика сім’ї та сімейне консультування

Освітня програма: Психологія Маг денна Коваленко

Структурний підрозділ: Факультет психології

Назва дисципліни
Психодіагностика сім’ї та сімейне консультування
Код дисципліни
ДВС 4.01
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
3 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
ПРН 4; ПРН 5; ПРН 7; ПРН 9; ПРН 10; Повний перелік результатів навчання за освітньою програмою подано у пункті Профіль програми
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Магістр повинен знати: закономірності функціонування сім’ї та психологію сімейних стосунків. Магістр повинен вміти: досліджувати сімейну систему, володіти навичками діагностичного дослідження, пошуку, обробки та аналізу інформації, використання інформаційних і комунікаційних технологій в практичній роботі з сім’єю, вести консультативну роботу з сім’ї в цілому та її членами.
Зміст навчальної дисципліни
Мета навчальної дисципліни: познайомити студентів з системним підходом до проблем сім’ї, розвивати професійний світогляд щодо загальних закономірностей функціонування сім’ї як системи та технологічного інструментарію їх діагностики, розвивати компетентності щодо виявлення психологічних проблеми за допомогою діагностики основних параметрів сімейної системи. 1. Сім’я як автономна системна та структурна одиниця. Системні моделі дослідження сімейних проблем. 2. Трансгенераційні передачі. Інтегративна модель системної сімейної діагностики . 3. Психологія подружніх та сімейних стосунків. Діагностика подружніх стосунків на різних фазах розвитку сім’ї. 4. Діагностика міжособистісного спілкування в родині. Психологія дитячо-батьківських стосунків. 5. Екзистенційний підхід до проблем сім’ї. Екзистенційне інтерв’ю А.Ленгле та діагностика напрямів для розвитку стосунків. 6. Діагностика симптоматичної поведінки в сімейній системі. Циркулярні процеси в сім’ї.
Рекомендована та необхідна література
Васьківська С.В. Основи психологічного консультування. – Київ : Ніка-центр, 2018. – 711 с. Васьківська С.В. П’ять вимірів психологічного консультування. – Київ : Ніка-центр, 2019. – 400 с. Мілютіна К. Психологія сім’ї. Київ : Главник, 2007. – 144 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекції, семінарські, практичні заняття, самостійна робота.
Методи та критерії оцінювання
Семестрове оцінювання: 1. Систематичне контрольне опитування: max.5 балів за 5 правильних відповідей. 2. Оцінка участі у практичних заняттях: max.2 бали за семінар (усього 15 = 30). 3.Вибіркові індивідуальні завдання (пошуково-аналітична робота; науково- дослідна робота; практичні завдання) 4.Оцінка самостійної роботи: психодіагностичні дослідження та протоколи: max. 5 балів. Підсумкове оцінювання - у формі заліку. Максимальна кількість балів, які можуть бути отримані студентом під час семестру - 60 балів, на заліку - 40 балів по 100 бальній шкалі; Форма проведення – письмовий звіт. Мінімальний пороговий рівень оцінки, за якої залік вважається складеним: оцінка за залік не може бути меншою за 24 бали. Умови допуску до заліку. Студент не допускається до заліку, якщо під час семестру набрав менше ніж 36 балів. Студент допускається до залік за умови виконання 50 % передбачених планом завдань. 0-59 – не зараховано; 60-100 – зараховано.
Мова викладання
Українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни