Організація діяльності психологічної служби
Освітня програма: Психологія Маг денна Коваленко
Структурний підрозділ: Факультет психології
Назва дисципліни
Організація діяльності психологічної служби
Код дисципліни
ОК.17
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
2 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПР5. Розробляти програми психологічних інтервенцій (тренінг, психотерапія, консультування тощо), провадити їх в індивідуальній та груповій роботі, оцінювати якість. ПР8. Оцінювати ступінь складності завдань діяльності та приймати рішення про звернення за допомогою або підвищення кваліфікації. ПР9. Вирішувати етичні дилеми з опорою на норми закону, етичні принципи та загальнолюдські цінності.
Форма навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Знати: загальні положення про практичну діяльність психолога, права та обов’язки, типові ризики.
2. Вміти: використовувати психологічні знання про людину для аналізу конкретних життєвих ситуацій; використовувати психодіагностичні методи та методики у відповідності із специфікою звернення клієнта; застосовувати активні методи надання психологічної допомоги; використовувати новітні досягнення психологічної науки в практичній діяльності.
3. Володіти елементарними навичками: застосовувати особливості організації роботи психолога на основі положення теорій, що описують вивчення напрямків роботи психолога.
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни - дати студентам уявлення про структуру та функції психологічної служби, познайомити з формами та методами роботи психолога в різних державних та недержавних службах по наданню психологічної допомоги населенню. Дисципліна забезпечує загальну теоретичну підготовку студентів у галузі психології, яка слугуватиме основою для їх подальшої діяльності. Програма вміщує теоретичні проблеми розвитку та організації роботи психологічної служби. Особлива увага приділяється специфіці роботи психологічної служби в різних видах діяльності суспільства.
Рекомендована та необхідна література
Корекційна робота психолога / Упоряд. О. Главник. К.: Шкільний світ, 2018. 112 с.
Карамушка Л. М. Психологія управління закладами середньої освіти: Монографія. -К.: Ніка-Центр, 2016.
Основи практичної психології / Під кер. Панка В.Г., К.: „Либідь”, 2003.
Рибалко В.В. Психологічна культура особистості у професійній підготовці та діяльності практичного психолога. Проблеми підготовки і підвищення кваліфікації практичного психолога у вищих навчальних закладах'. Матеріали Всеукр. наук.-практ. конф. (16-17 трав. 2020) / За ред. С.Д. Максименка.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, семінарське заняття, самостійна робота
Методи та критерії оцінювання
1. Усні відповіді (виступ на семінарі, участь в обговоренні та дискусіях, доповнення): 24/14 балів
2. Аналітична доповідь (у форматі електронної презентації, виконаної самостійно за результатами самостійної роботи та висланої на електронну пошту) : 24/14 балів
3. Творча самостійна робота у форматі електронної презентації, виконаної самостійно за результатами самостійної роботи та висланої на електронну пошту): 32/20 балів
4. Підсумкова контрольна робота: 20/12 балів
Підсумкове оцінювання проводиться у формі заліку.
Студенти, які впродовж семестру набрали сумарно меншу кількість балів ніж 60 балів, але більшу ніж критично-розрахунковий мінімум — 40 балів, складають залік. Залік проводиться у вигляді виконання поставлених завдань, які максимально оцінюються у 20 балів.
Студенти, які набрали впродовж семестру сумарно меншу кількість балів ніж критично-розрахунковий мінімум - 40 балів до складання заліку не допускаються.
Рекомендований мінімум для допуску до заліку 40 балів.
Мова викладання
Українська
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни