Психодіагностика в соціальній роботі
Освітня програма: Соціальна робота бак
Структурний підрозділ: Факультет психології
Назва дисципліни
Психодіагностика в соціальній роботі
Код дисципліни
ОК.43
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
7 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПР 1., ПР 2., ПР 3., ПР 4., ПР 5., ПР 6., ПР 9., ПР 11., ПР 12.
Повний перелік результатів навчання за освітньою програмою подано у пункті "Профіль програми"
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
знати: психологічні та соціальні особливості різних груп клієнтів; основи загальної та соціальної психології; зміст та сутність спілкування; механізми соціальної перцепції; соціально-психологічний зміст конфліктів; психологічні та соціальні особливості девіантної поведінки; основи патопсихології;
вміти: користуватися психологічними методами вивчення особистості; виявляти актуальні проблеми клієнтів та допомагати у їх розв'язанні; реалізовувати технології контактної взаємодії;
володіти: знаннями з загальної та соціальної психології; знаннями про різні форми індивідуальної роботи з клієнтами; знаннями про основні форми соціальної роботи.
Зміст навчальної дисципліни
Метою курсу є отримання студентами системних знань теоретичних основ психодіагностики та основних принципів використання психодіагностичних методик при роботі з клієнтами. Ефективна діагностика психологічних особливостей клієнтів та клієнтських груп передбачає засвоєння базових технік постановки діагнозу, а також володіння найбільш відомими психодіагностичними методиками, які можуть використовуватися у соціальній роботі. Для цього необхідним є формування у студентів знань щодо основоположних принципів психодіагностичного процесу, адекватних уявлень про роль, місце, можливості та обмеження психодіагностичних процедур у різних сферах соціальної роботи.
Рекомендована та необхідна література
1. Александров Д.О. Діагностика особистості працівника ОВС в системі психологічного супроводження / Психологічне забезпечення оперативно-службової діяльності працівників міліції. Частина 8. Навч.-метод. посібн. / Д.О.Александров, О.В.Давидова. - К.: Національна академія внутрішніх справ, 2015. 130 с.
2. Бурлачук Л. Психодіагностика особистості: понятійний апарат та методи дослідження / Психологія і суспільство. 2014, №4, С. 85-103.
3. Галян І.М. Психодіагностика: навч. посіб. / І.М. Галян. – К.: Академвидав, 2011. 464 с.
4. Корольчук М.С., Осьодло В.І. Психодіагностика: Навчальний посібник для студентів вищих навчальних закладів / За заг. ред. М.С. Корольчука. – К.: Ельга, Ніка-Центр, 2012. 400 с.
5. Психологія соціальної роботи: підручник / за ред. Ю.М. Швалба. К.: Основа, 2014. 448 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, семінарське заняття, самостійна робота
Методи та критерії оцінювання
Усні відповіді, реферативні доповіді, модульний контроль, залік. Максимальна кількість балів за семестр 60 балів. Форма проведення заліку усна, відповідно до попередньо надісланих творчих завдань та проектів. Мінімальна кількість балів допуску до заліку 36 балів. Кількість балів набраних за семестр оголошується попередньо. Шкала оцінювання: 0-59 балів – не зараховано, 60-100 балів – залік.
Мова викладання
Українська
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни