Технології консультування людей з інвалідністю

Освітня програма: Соціальна робота бак

Структурний підрозділ: Факультет психології

Назва дисципліни
Технології консультування людей з інвалідністю
Код дисципліни
ВБ.6.02
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
7 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
ПР3. Ідентифікувати, формулювати і розв’язувати завдання у сфері соціальної роботи, інтегрувати теоретичні знання та практичний досвід. ПР5. Теоретично аргументувати шляхи подолання проблем та складних життєвих обставин, обирати ефективні методи їх вирішення, передбачати наслідки. ПР10. Аналізувати соціально-психологічні процеси в малих та великих групах. ПР14. Самостійно визначати ті обставини, у з’ясуванні яких потрібна соціальна допомога. ПР20. Виявляти етичні дилеми та суперечності у професійній діяльності та застосовувати засоби супервізії для їх розв’язання.
Форма навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
знати: - сучасний стан теорії та практики соціальної роботи з питань проблематики інвалідності; - теоретичні основи соціальної роботи із людьми з різними типами інвалідності; - правові основи щодо питань інвалідності; - зміст та форми роботи соціального працівника з особами, що мають інвалідність; - основні технології консультування соціальної роботи з людьми з інвалідністю. вміти: - застосовувати отримані знання на практиці при роботі з людьми з інвалідністю; - володіти практичними навичками використання різних форм та методів соціальної роботи з людьми з інвалідністю, зокрема, навичками соціальної діагностики, профілактики, патронажу та супроводу, соціально-психологічної реабілітації, соціального посередництва, соціальної інтеграції та ресоціалізації; - допомагати у здійсненні ресурсного забезпечення соціальної роботи при взаємодії з людьми з інвалідністю.
Зміст навчальної дисципліни
Навчальна дисципліна розкриває основні поняття курсу, визначає причини інвалідності, специфіку переживання людиною власної інвалідності. Також окреслюється соціальний аспект проблеми інвалідності, реакції суспільства на проблему обмеженості, стандарти соціальної роботи, правові основи щодо питань інвалідності, розглядаються стереотипні уявлення щодо людей з інвалідністю. Обов’язковим вивченням є розгляд етичних конструкцій щодо взаємодії з людиною, яка має інвалідність. Під час вивчення дисципліни студенти мають змогу розглянути моделі соціальної роботи з даною категорією клієнтів, вивчити технології консультування соціальної роботи та специфіку їх застосування при здійсненні практичної діяльності за таким напрямком. Метою навчальної дисципліни є формування базових основ професійної компетентності у сфері соціальної роботи за напрямком роботи з людьми з інвалідністю.
Рекомендована та необхідна література
1. Іванова І. Б. Соціальна робота з людьми з особливими потребами : навч. посіб. для студ. вищих навч. закладів. К. : ПВП «Задруга», 2011. 416 с. 2. Інвалідність та суспільство : навчально-методичний посібник / ред. Байда Л., Красюкова–Енс О. Київ : ВПЦ «Київський університет», 2012. 216 с. 3. Колупаєва А. А. Інклюзивна освіта: реалії та перспективи: монографія. К. : «Самміт-Книга», 2009. 272 с. : іл. (Серія «Інклюзивна освіта»). 4. Льовочкіна А. М. Екопсихологічні основи соціальної роботи із людьми з інвалідністю. К., 2020. 92 с. 5. Полівко Л. Ю. Соціально-психологічні умови успішності включення дитини з особливими потребами в загальноосвітній простір : дис. … канд. псих. наук: 19.00.05 / Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. Київ, 2016. 223 с. 6. Порошенко М. А. Інклюзивна освіта : навчальний посібник. Київ : ТОВ «Агенство «Україна», 2019. 300 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекції, семінарські завдання, самостійна робота
Методи та критерії оцінювання
Методи оцінювання: творчі та репродуктивні завдання з самостійної роботи; підготовка семінарських та практичних завдань; модульна контрольна робота; підсумкове оцінювання у формі заліку. Форма підсумкового контролю – залік.. Підсумкова оцінка з дисципліни складається з 100 балів: 60 балів за модуль та оцінки за залік (40 балів). Студент не допускається до складання підсумкового контролю, якщо під час семестру набрав менше ніж 36 балів. Оцінка за залік не може бути меншою 24 балів. Організація оцінювання: порядок організації передбачених робочою навчальною програмою форм оцінювання здійснюється протягом семестру у ході виконання студентами творчих та репродуктивних завдань з самостійної роботи, підготовки семінарських та практичних завдань, складання модульної контрольної роботи наприкінці вивчення дисципліни, а також підсумкового виконання завдань на заліку. Шкала відповідності оцінок: 90 - 100 «відмінно» 75 - 89 «добре» 60-74 «задовільно» 0-59 «незадовільно»
Мова викладання
Українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни