Методи і методологія в соціальній роботі

Освітня програма: Соціальна робота бак

Структурний підрозділ: Факультет психології

Назва дисципліни
Методи і методологія в соціальній роботі
Код дисципліни
ОК.18
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
5 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
РН 1. Здійснювати пошук, аналіз і синтез інформації з різних джерел для розв’язування професійних і встановлювати причинно-наслідкові зв’язки між соціальними подіями та явищами. РН 3. Ідентифікувати, формулювати і розв’язувати завдання у сфері соціальної роботи, інтегрувати теоретичні знання та практичний досвід. РН 5. Теоретично аргументувати шляхи подолання проблем та складних життєвих обставин, обирати РН 11. Використовувати методи профілактики для запобігання можливих відхилень у психічному розвитку, порушень поведінки, міжособистісних стосунків, для розв’язання конфліктів, попередження соціальних ризиків та складних життєвих обставин. РН 13. Використовувати методи соціальної діагностики у процесі оцінювання проблем, потреб, специфічних особливостей та ресурсів клієнтів.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Знати теоретико-методологічні засади історії соціальної роботи; особливості соціономічних процесів, шляхів забезпечення успішної та ефективної опіки, допомоги, діагностики і реабілітації в різні періоди становлення соціальної роботи; нормативні та законодавчі документи щодо соціальної роботи;; 2. Вміти планувати соціальну роботу, усвідомлювати мету та конкретизувати її в завданнях; чітко визначати зміст, основні форми та методи соціальної благодійності, опіки та допомоги в різні історичні періоди; розпізнавати актуальні для сьогодення форми і методи соціальної допомоги в історичному досвіду минулого; систематизувати погляди, ідеї, факти для формування теоретичних і практичних доробок; використовувати історико-соціономічний матеріал для написання рефератів, курсових та дипломних робіт.
Зміст навчальної дисципліни
Метою викладання навчальної дисципліни є оволодіння студентами теоретичними та методичними основами сучасних досліджень у соціальній роботі як необхідним елементом надання допомоги окремій людині та групі у процесі соціальної роботи. Дисципліна покликана ознайомити студентів із основними методами психології та особливостями їх застосування у практиці соціальної роботи. В першу чергу, майбутній соціальний працівник повинен розуміти у чому різниця між практичною, побутовою та науковою психологією та як їх можна використовувати у професійній діяльності.
Рекомендована та необхідна література
1. Лукашевич М. П. Теорія і методи соціальної роботи : навч. посібник / М. П. Лукашевич, І. І. Мигович. – К.: МАУП, 2003. – 168 с. 2. Лукашевич М. П. Соціальна робота (теорія і практика) : підручник. / М. П Лукашевич., Т. В. Семигіна. – К. : Каравела, 2009. – 368 с. 3. Семигіна Т. В. Теорії і методи соціальної роботи : підручник для студентів вищих навчальних закладів / Т. В. Семигіна, І. І. Мигович. – К. : Академвидав, 2005. – 328 с. 4. Теорії і методи соціальної роботи : підручник для студентів вищих навчальних закладів / І. М. Грига [та ін.]. – К. : Академвидав, 2005. – 328 с. 5. Теорії та методи соціальної роботи / А. М. Бойко [ та ін.]. – К. : Вид. дім «Києво-Могилянська академія», 2004. – 224 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
лекція, семінари, самостійна робота
Методи та критерії оцінювання
Порядок організації оцінювання здійснюється протягом семестру у ході виконання студентами : 1. Творчі та репродуктивні завдання з самостійної роботи – до 10 балів за кожне 2. Підготовка доповідей та рефератів – до 10 балів за кожне 3. Модульна контрольна робота – до 20 балів - підсумкове оцінювання у формі заліку – до 40 балів За результатами роботи протягом семестру студент отримує підсумкову оцінку за 100-бальною системою, яка розраховується як накопичене оцінок за модуль у семестрі та оцінки за залік за наступною формулою: Змістовий модуль ( 30-60 балів) + Комплексний підсумковий модуль (залік) (0-40 балів)= Разом (підсумкова оцінка) (36 - 100 балів) Шкала відповідності оцінок Відмінно 90-100 Добре 75-89 Задовільно 60-74 Незадовільно 0-59 Зараховано 60-100 Не зараховано 0-59
Мова викладання
українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни