Основи соціальної взаємодії та соціальних конфліктів

Освітня програма: Соціальна робота бак

Структурний підрозділ: Факультет психології

Назва дисципліни
Основи соціальної взаємодії та соціальних конфліктів
Код дисципліни
ОК.10
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
4 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПР 1., ПР 2., ПР 3., ПР 4., ПР 5., ПР 6., ПР 9., ПР 11., ПР 12. Повний перелік результатів навчання за освітньою програмою подано у пункті "Профіль програми"
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
знати: психологічні та соціальні особливості різних груп клієнтів; сучасні технології соціальної взаємодії; зміст та сутність спілкування; механізми соціальної перцепції; соціально-психологічний зміст конфліктів; сутність психологічного впливу; вміти: користуватися психологічними методами вивчення особистості; встановлювати доцільні стосунки з клієнтами з урахуванням їхніх індивідуальних особливостей; виявляти актуальні проблеми клієнтів та допомагати у їх розв'язанні; реалізовувати технології контактної взаємодії; володіти: знаннями з загальної та соціальної психології; знаннями про різні форми індивідуальної роботи з клієнтами; знаннями про основні форми соціальної роботи
Зміст навчальної дисципліни
Метою курсу є ознайомлення студентів із різними формами соціальної взаємодії, яка може відбуватися у звичайних ситуаціях професійної комунікації, а також у конфліктних умовах. Це сприятиме формуванню комунікативної компетентності фахівця. Методи соціальної взаємодії допомагають виявити внутрішні ресурси людини, причини та мотиви її поведінки. Тому, професійна взаємодія соціального працівника спрямована на допомогу різним категоріям клієнтів у процесі комунікації. У процесі соціальної взаємодії соціальний працівник може оптимізувати міжособистісні взаємини клієнтів, а також допомогти їм у розв’язанні конфліктних ситуацій.
Рекомендована та необхідна література
1. Александров Д.О. Теоретичні основи соціальної взаємодії. Навч. посібник. К.: ВПЦ «Київський університет», 2019. 267 с. 2. Абрамович С. Д., Чікарькова М. Ю. Мовленнєва комунікація: Підручник. К.: Центр навчальної літератури, 2004. 3. Активізація когнітивних процесів у спілкуванні: методичний посібник; за ред.. В.П. Казміренка. К.: Міленіум, 2011. 268 с. 4. Екман П. Теорія брехні. К.: Країна мрій, 2012. 320 с. 5. Лукашевич М.П., Мигович І.І.. Теорія і методи соціальної роботи: Навч.посіб. - 2-ге вид., доп. і випр. К.: МАУП, 2003. 6. Семигіна Т. Сучасна соціальна робота. К.: Академія праці, соціальних відносин і туризму, 2020. 275 с. 7. Психологія соціальної роботи: підручник / за ред. Ю.М. Швалба. К.: Основа, 2014. 448 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, семінарське заняття, самостійна робота
Методи та критерії оцінювання
Усні відповіді, реферативні доповіді, модульний контроль, залік. Максимальна кількість балів за семестр 60 балів. Форма проведення заліку усна, відповідно до попередньо надісланих творчих завдань та проектів. Мінімальна кількість балів допуску до заліку 36 балів. Кількість балів набраних за семестр оголошується попередньо. Шкала оцінювання: 0-59 балів – не зараховано, 60-100 балів – залік.
Мова викладання
Українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни