Технології роботи з дітьми вулиці
Освітня програма: Соціальна робота бак
Структурний підрозділ: Факультет психології
Назва дисципліни
Технології роботи з дітьми вулиці
Код дисципліни
ВБ.5.02
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
4 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
5
Результати навчання
ПР3. Ідентифікувати, формулювати і розв’язувати завдання у сфері соціальної роботи, інтегрувати теоретичні знання та практичний досвід. ПР5. Теоретично аргументувати шляхи подолання проблем та складних життєвих обставин, обирати ефективні методи їх вирішення, передбачати наслідки. ПР10. Аналізувати соціально-психологічні процеси в малих та великих групах. ПР14. Самостійно визначати ті обставини, у з’ясуванні яких потрібна соціальна допомога. ПР23. Конструювати процес та результат соціальної роботи в межах поставлених завдань, використовувати кількісні та якісні показники, коригувати план роботи відповідно до результатів оцінки.
Форма навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
Знати:
- - Соціально-психологічні особливості дитячого віку;
- - Систему соціальних організацій, які працюють у сфері захисту прав дітей;
- - Алгоритм надання допомоги безпритульним дітям;
Вміти:
- - Встановлювати контакт з неповнолітніми клієнтами;
- - Відповідально ставитися до прийняття професійних рішень;
- Володіти:
- - Навичками розробки соціальних заходів.
Зміст навчальної дисципліни
Дисципліна передбачає формування професійних навичок при здійсненні заходів соціальної роботи у процесі надання дітям, які перебувають на вулиці. Дві основні клієнтські категорії, які вивчаються студентами у процесі навчання – безпритульні діти та діти, які залишилися без догляду.
Студенти вивчають особливості кожної з груп, причини, що могли призвести до виникнення явища дитячої бездоглядності та вивчають український та світовий досвід надання допомоги таким дітям.
Окрема увага приділяється вивченню діяльності служб, які займаються захистом прав дітей, зокрема служби у справах дітей, центрів соціальних служб, дитячих притулків, центрів соціально-психологічної реабілітації дітей.
Також під час вивчення курсу студенти ознайомлюються із інструментами мобільної соціальної роботи, та у тренувальному середовищі набувають навички їх реалізації. Це забезпечується шляхом тренувальної розробки програми мобільної соціальної роботи з дітьми.
Рекомендована та необхідна література
1. Мунтян І. В. Дитяча безпритульність як субкультура в сучасному українському суспільстві: дис. …к-та соціол..н.: 22.00.04 / Одеський національний університет імені І. І, Мечникова. Одеса. 2017. 237 с.
2. Рудкевич Н.І. Методика соціально-педагогічної роботи : навчально-методичний посібник. Львів: Растр-7, 2021.324 с.
3. Sery, A., Weiss-Gal, I. Social Work Senior Managers as Street-Level Policymakers. The British Journal of Social Work. 2021. DOI: 10.1093/bjsw/bcab191.
4. Laredo, E., Hill, D. First and last and always: Streetwork as a methodology for radical community social work practice. Critical and Radical Social Work. 2018. №7 (1). Р. 25–41.
6. Технології соціальної роботи і соціальної допомоги в умовах трансформаційного періоду: навчально-методичний посібник / за заг. ред. А. О. Поляничко, А. В. Кирилюк. Суми : ФОП Цьома, 2020. 336 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекції, семінарські заняття, самостійна робота, групове обговорення, навчальна гра, перегляд навчальних відео
Методи та критерії оцінювання
Написання критичного есе, проходження опитування, участь у груповій роботі, підготовка плану заходів з мобільної соціальної роботи для визначеної групи клієнтів, підсумкове есе.
Оцінювання упродовж семестру: написання критичних есе або письмових робіт – до 7 балів, усні відповіді на семінарах, групова робота – до 5 балів, підготовка плану заходів з мобільної соціальної роботи для визначеної групи клієнтів − до 20 балів, підсумкове есе – до 15 балів. Усього за семестр студент максимально може отримати 60 балів, але не менше 36 балів для допуску до іспиту.
Форма підсумкового контролю – іспит. Максимальна оцінка – 40 балів, мінімальна – 24 бали.
За результатами роботи протягом семестру студент отримує підсумкову оцінку за 100-бальною системою, яка розраховується як сума оцінок за семестр та оцінки за іспит:
0-59 – незадовільно
60-74 – задовільно
75-89 – добре
90-100 – відмінно
Мова викладання
Українська
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни