Соціальна медіація і фасилітація
Освітня програма: Соціальна робота бак
Структурний підрозділ: Факультет психології
Назва дисципліни
Соціальна медіація і фасилітація
Код дисципліни
ОК.45
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
2 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПР.7. Використовувати спеціалізоване програмне забезпечення у ході роз’яснення професійних завдань.
ПР.9. Використовувати відповідні наукові дослідження та застосовувати дослідницькі професійні навички у ході надання соціальної допомоги.
ПР.23. Конструювати процес та результат соціальної роботи в межах поставлених завдань, використовувати кількісні та якісні показники, коригувати план роботи відповідно до результатів оцінки.
Форма навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Знати основні поняття та категоріальний апарат дисциплін «Соціальна психологія», «Конфліктологія», «Тренінг асертивності», «Тренінг соціальної перцепції»; методи вивчення діалогічної і конфліктологічної комунікації; технології та засоби впливу і взаємодії в комунікативному процесі.
2. Вміти організовувати й аналізувати процес медіації з точки зору соціально-психологічних знань і законодавства; застосовувати методи і техніки організації діалогічного спілкування, конфліктів тощо; застосовувати отримані знання в практичній сфері.
3. Володіти навичками ділового спілкування, рефлексивного слухання; аналізу різних кризових ситуацій та визначення можливих шляхів роботи.
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни – засвоєння студентами основ соціально-психологічних знань з питань соціальної медіації і фасилітації та отримання навичок їх застосування в різних прикладних сферах професійної діяльності. Дисципліна розрахована на визначення предмету, завдань соціальної медіації, особливостей організації і проведення, методів і технік, типів і проблем, форм, структурних компонентів, моделей тощо. Передбачається розгляд питань, що стосуються проведення фасилітації та застосування різних технік щодо конкретних сфер соціальної практичної діяльності і завдань, що вирішуються.
Рекомендована та необхідна література
Основи реабілітаційної психології: подолання наслідків кризи. Навчальний посібник. Том 2. – Київ, 2018. – 240 с.
Гуменюк Л. Й. Соціальна конфліктологія: підручник / Л. Й. Гуменюк. – Львів: Львівський державний університет внутрішніх справ, 2015. – 564 с.
Андрєєнкова В.Л., Дацко О.В., Лунченко Н.В Базові навички медіатора в навчальному закладі та громаді. Забезпечення участі жінок і дітей у розв’язанні конфліктів та миробудуванні. Робочий зошит / заг. ред. Левченко К.Б. – К. , 2016. – 31 с.
Фасилітативні техніки. https://www.indeed.com/career-advice/career-development/facilitation-techniques
Фасилітація: особливості та методи. – https://www.nngroup.com/articles/workshop-facilitation-101/
Бар’єри до ідей і методи їх подолання. – https://www.interaction-design.org/literature/article/14-barriers-to-ideation-and-how-to-overcome-them
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, семінарське заняття, практичне заняття, самостійна робота
Методи та критерії оцінювання
Методи оцінювання: усні відповіді (виступ на семінарі, участь в обговоренні та дискусіях, доповнення), аналітична доповідь, творча самостійна робота.
Форма підсумкового контролю – іспит.
Організація оцінювання: Оцінювання здійснюється впродовж семестру усіх видів робіт. Максимальна кількість балів за роботу протягом семестру дорівнює 60.
Іспит проводиться в усно-письмовій формі й оцінюється за результатами відповіді на екзаменаційний білет.
Студенти, які набрали впродовж семестру сумарно меншу кількість балів ніж критично-розрахунковий мінімум – 35 балів до складання іспиту не допускаються. Рекомендований мінімум для допуску до іспиту 40 балів.
Шкала відповідності оцінок:
0-59 – не зараховано;
60-74 – задовільно;
75-89 – добре;
90-100 - відмінно.
Мова викладання
Українська
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни