Тренінг групової згуртованості
Освітня програма: Соціальна робота бак
Структурний підрозділ: Факультет психології
Назва дисципліни
Тренінг групової згуртованості
Код дисципліни
ВБ.4.02
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
2 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
5
Результати навчання
ПР1. Здійснювати пошук, аналіз і синтез інформації з різних джерел для розв’язування професійних і встановлювати причинно-наслідкові зв’язки між соціальними подіями та явищами.
ПР3. Ідентифікувати, формулювати і розв’язувати завдання у сфері соціальної роботи, інтегрувати теоретичні знання та практичний досвід.
ПР10. Аналізувати соціально-психологічні процеси в малих та великих групах.
ПР11. Використовувати методи профілактики для запобігання можливих відхилень у психічному розвитку, порушень поведінки, міжособистісних стосунків, для розв’язання конфліктів, попередження соціальних ризиків та складних життєвих обставин.
ПР14. Самостійно визначати ті обставини, у з’ясуванні яких потрібна соціальна допомога.
Форма навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Знати основні поняття та категоріальний апарат дисциплін «Соціальна психологія», «Психологія особистості», «Тренінг соціальної перцепції»; методи самопрезентації, управління груповими процесами; технології та засоби впливу і взаємодії в комунікативному процесі, фасилітативні техніки.
2. Вміти організовувати процес згуртування й побудови команди, аналізувати групові процеси і явища; застосовувати методи і техніки організації діалогічного спілкування, конфліктів, фасилітації тощо; застосовувати отримані знання в практичній сфері.
3. Володіти навичками ділового спілкування, рефлексивного слухання; аналізу різних кризових ситуацій та визначення можливих шляхів роботи.
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни – засвоєння студентами основ соціально-психологічних знань з питань групової динаміки, процесів і явищ життєдіяльності групи та отримання навичок їх застосування в різних прикладних сферах професійної діяльності. Дисципліна розрахована на набуття знань, вмінь і виробку навичок з керування груповими процесами в напрямку формування команди й групової згуртованості, методів і технік, типів і проблем, форм, структурних компонентів, моделей тощо. Передбачається розгляд питань, що стосуються організації заходів із розвитку групової згуртованості та застосування різних технік щодо конкретних сфер соціальної практичної діяльності і завдань, що вирішуються.
Рекомендована та необхідна література
Гуменюк Л. Й. Соціальна конфліктологія: підручник / Л. Й. Гуменюк. – Львів: Львівський державний університет внутрішніх справ, 2015. – 564 с.
Фасилітативні техніки. https://www.indeed.com/career-advice/career-development/facilitation-techniques
Ronald, M., Sabatelli. The Social Psychology of Groups. Journal of Marriage and Family, (2000).;62(3):853-.
Burlingame, G. M., McClendon, D. T., & Alonso, J. Cohesion in group therapy. In J. C. Norcross (Ed.), Psychotherapy relationships that work: Evidence-based responsiveness, (2011).; 110–131. Oxford University Press. https://doi.org/10.1093/acprof:oso/9780199737208.003.0005
Kirke, Charles. Group Cohesion, Culture, and Practice. Armed Forces & Society, vol. 35, no. 4, 2009, pp. 745–53. JSTOR, https://www.jstor.org/stable/48608937
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, семінарське заняття, практичне заняття, самостійна робота
Методи та критерії оцінювання
Методи оцінювання: творчі та репродуктивні завдання з самостійної роботи; підготовка практичних завдань, практикумів; модульна контрольна робота; підсумкове оцінювання у формі заліку.
Форма підсумкового контролю – залік
Підсумкова оцінка з дисципліни складається з 100 балів: 60 балів за модуль та оцінки за іспит (40 балів). Студент не допускається до складання підсумкового контролю, якщо під час семестру набрав менше ніж 36 балів. Оцінка за залік не може бути меншою 24 балів.
Організація оцінювання: порядок організації передбачених робочою навчальною програмою форм оцінювання здійснюється протягом семестру у ході виконання студентами творчих та репродуктивних завдань з самостійної роботи, підготовки практичних завдань, практикумів, проведення дискурсів, складання модульної контрольної роботи наприкінці вивчення дисципліни, а також підсумкового виконання завдань на заліку.
Шкала відповідності оцінок:
60-100 «зараховано»
0-59 «не зараховано»
Мова викладання
Українська
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни