Основи спеціальної педагогіки

Освітня програма: Соціальна педагогіка бак

Структурний підрозділ: Факультет психології

Назва дисципліни
Основи спеціальної педагогіки
Код дисципліни
ОК 39.
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
5 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПРН10. Аналізувати соціально-психологічні процеси в малих та великих групах. ПРН14. Самостійно визначати ті обставини, у з’ясуванні яких потрібна соціальна допомога. ПРН23. Конструювати процес та результат соціальної роботи в межах поставлених завдань, використовувати кількісні та якісні показники, коригувати план роботи відповідно до результатів оцінки.
Форма навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
1) знання теоретичних основ структури психіки, факторів і основних механізмів формування особистості; 2) успішне опанування курсів «Загальна психологія», «Фізіологія нервової системи та вища нервова діяльність людини», «Основи сучасної дидактики», «Вікова психологія», «Попередження соціальної ексклюзії».
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни - ознайомити студентів із спеціальною педагогікою як наукою та навчальною дисципліною, особливостями розвитку та соціалізації людей з порушеннями психофізичного розвитку, особливостями організації корекційної роботи в закладах освіти для осіб з особливими освітніми потребами. Формується ставлення майбутніх фахівців до осіб з обмеженими можливостями здоров’я, професійні уміння та навички, які забезпечують готовність професійно здійснювати психолого-педагогічний супровід дітей з метою їх інтеграції в сучасну систему соціальних стосунків. Подано загальні закономірності психічного дезонтогенезу, поняттєво-категоріальний апарат спеціальної педагогіки, психолого-педагогічну характеристику дітей з порушеннями інтелектуального розвитку та мовлення; дітей з дефіцитарним, порушеним та дисгармонійним розвитком. Характеристика сучасних освітніх корекційно-педагогічних, розвивальних програм освіти осіб з особливими освітніми потребами.
Рекомендована та необхідна література
Мартинчук О.В. Основи корекційної педагогіки. - К.: Київськ. ун-т імені Бориса Грінченка, 2010. - 288 с. Миронова С.П. Корекційна робота як специфіка професійної діяльності педагога-дефектолога // Дефектологія. - 2004. - №2. - С.11-14. Основи корекційної педагогіки навчальний посібник /за заг. ред. С.П. Миронової - Кам'янець-Подільський, Кам'янець-Подільський національний університет імені Івана Опенка, 2010 - 264с. Пахомова Н. Г. Спеціальна педагогіка з історією Навчальний посібник для студентів спеціальності 6.010100 - «Корекційна освіта». Полтава: ТОВ «АСМІ», 2010. - 280 с Синьов В. М. Корекційна психопедагогіка, Олігофренопедагогіка. Підручник. - Частина І - К.: Вид-во НПУ імені М.П. Драгоманова, 2007. -238 с. Спеціальна педагогіка: навч. посіб. для студентів ВНЗ / [Мартинчук О. В. та ін.; за заг. ред. Мартинчук О. В.].Київ : Київ. ун-т ім. Б. Грінченка, 2017. 363 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
лекція, семінарське заняття, самостійна робота,
Методи та критерії оцінювання
Усна відповідь 12 - 20 Виконання репродуктивних та частково-пошукових завдань 3-5 Виконання творчих завдань 3*2 = 6 5*2 = 10 Проекти 1*15 = 15 1*25 = 25 Іспит Мін - 24 (60%) бали, мах - 40 (100%) балів Для студентів, які набрали сумарно меншу кількість балів ніж критично-розрахунковий мінімум - 20 балів для одержання допуску до іспиту обов’язково виконати творче завдання підвищеної складності, яке оцінюється у 40 балів. Рекомендований мінімум для допуску до екзамену - 36 балів. За кожен вид діяльності мінімум 60%, максимум 100% Відмінно / Excellent 90-100 Добре / Good 75-89 Задовільно / Satisfactory 60-74 Незадовільно з можливістю повторного складання / Fail 35-59 Незадовільно з обов’язковим повторним вивченням дисципліни / Fail 0-34
Мова викладання
Українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни