Основи психоаналізу

Освітня програма: Психологія бак заочн

Структурний підрозділ: Факультет психології

Назва дисципліни
Основи психоаналізу
Код дисципліни
ДВС.3.04.03
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
5 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
ПР2. Розуміти закономірності та особливості розвитку і функціонування психічних явищ в контексті професійних завдань; ПР3. Здійснювати пошук інформації з різних джерел, у т.ч. з використанням інформаційно-комунікаційних технологій, для вирішення професійних завдань; ПР7. Рефлексувати та критично оцінювати достовірність одержаних результатів психологічного дослідження, формулювати аргументовані висновки.
Форма навчання
Заочна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Успішне опанування курсів «Загальна психологія», «Психологія особистості» та «Психологія розвитку». 2. Знання теоретичних основ структури психіки, чинників і основних механізмів формування особистості. 3. Вміння здійснювати психологічний аналіз внутрішнього світу та поведінки людини.
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни – дати студентам теоретичні знання та сформувати базові практичні навички в межах психоаналітичної теорії, ознайомити з її основними концепціями, принципами та конструктами; сформувати уявлення про еволюцію даного підходу та його практичне застосування у наш час. Зміст курсу розкривається у двох модулях. У першому – здійснюється знайомство з класичним, ортодоксальним психоаналізом З. Фрейда. Розглядаються передумови виникнення психодинамічної психотерапії та її вплив як на психологію і психотерапію, так і на західну свідомість в цілому. Вивчаються базові поняття та концепти психоаналізу. У другому модулі вивчаються погляди інших психоаналітиків, чиї теорії сформували обличчя сучасного психоаналізу. Аналізується міра та суть впливу психодинамічної психотерапії на інші психотерапевтичні підходи.
Рекомендована та необхідна література
Waelder, R. (1960). Basic theory of psychoanalysis. Ferenczi, S., & Rank, O. (1986). The development of psychoanalysis. Classics in psychoanalysis monograph series.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Навчання проводиться у формі лекцій та семінарів; програмою передбачена самостійна робота.
Методи та критерії оцінювання
Семестрове оцінювання: оцінюються відповіді на семінарських заняттях, модульні письмові роботи, загальне підсумкове опитування/контрольна робота. Залік виставляється за результатами роботи студента впродовж усього семестру. Підсумкова оцінка складається із суми семестрової кількості балів та підсумкової контрольної роботи. Максимальна оцінка: студент у повному обсязі володіє навчальним матеріалом, вільно та аргументовано його викладає, глибоко та всебічно розкриває зміст поставленого завдання, правильно інтерпретує отримані результати, використовує обов’язкову та додаткову літературу, демонструє самостійність, достовірність даних у роботі Мінімальна оцінка: студент не в повному обсязі володіє матеріалом, фрагментарно та поверхово його викладає, недостатньо розкриває зміст поставлених питань. Має суттєві помилки в роботі. Демонструє несамостійність у виконані завдань.
Мова викладання
Українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни