Тренінгові техології в соціальній роботі

Освітня програма: Соціальна робота маг

Структурний підрозділ: Факультет психології

Назва дисципліни
Тренінгові техології в соціальній роботі
Код дисципліни
ОК.17
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
2 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПР 1, ПР 3, ПР 4, ПР 5, ПР 9, ПР 10, ПР 12 Повний перелік результатів навчання за освітньою програмою подано у пункті "Профіль програми"
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
знати: історію розвитку групових методів практичної психології і соціальної роботи; сутність понять тренінгу як активної форми навчання; специфічні риси і основні парадигми тренінгу; психологічні особливості тренінгової групи; етапи тренінгового процесу; процеси групової динаміки у тренінгу; роль тренера і вимоги до його особистості. вміти: планувати програму і структуру тренінгу; ставити мету, визначати завдання і планувати засоби їх реалізації; застосовувати адекватні методи тренінгової роботи у відповідності із задачами тренінгу; вміти передбачати динаміку розгортання групових процесів; обирати ефективну стратегію і тактику поведінки тренера; володіти навичками рефлексивного аналізу і вміти проводити рефлексію тренінгу.
Зміст навчальної дисципліни
Метою дисципліни «Тренінгові технології в соціальній роботі» є формування фахових компетенцій соціального працівника в галузі тренінгової роботи. Основними завданнями вивчення дисципліни виступають: засвоєння сутності поняття «тренінг», «тренінгова технологія», «методологія тренінгу»; опанування навичок складання програми тренінгу у відповідності із запитами клієнтської групи, визначення мети і основних завдань тренінгу; розвиток здатностей роботи з групою і груповою динамікою; розвиток навичок тренерської роботи. Впровадження тренінгових технологій у соціальну сферу надає змогу не лише ефективно вирішувати соціально-психологічні проблеми клієнтів, а й завдяки розвитку додаткових можливостей, здібностей і мотивації сприяє формуванню їхньої готовності до самостійного подолання подібних проблем у майбутньому. Водночас вивчення особливостей та специфіки застосування тренінгових технологій у соціальній роботі з клієнтськими групами надає можливість оптимізувати та вдосконалювати діяльність соціальних служб. Для фахівців соціальних служб впровадження тренінгових технологій сприяє створенню сприятливого рефлексивного простору з можливістю самостійного та свідомого пошуку змісту діяльності, активізації самоаналізу і професійної самосвідомості, більш ефективному пошуку інформації та прогнозуванню подальшого професійного розвитку, пошуку шляхів власної професійної реалізації та підвищення конкурентоспроможності на ринку праці.
Рекомендована та необхідна література
Korman, Maurice Ed. Levels and patterns of professional training in psychology. American Psychological Association, 1976.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, практичне заняття, семінарське заняття, обговорення дискусійних питань
Методи та критерії оцінювання
1. Творчі та репродуктивні завдання з самостійної роботи – до 5 балів за кожне 2. Підготовка доповідей та рефератів – до 10 балів за кожне 3. Модульна контрольна робота – до 20 балів Підсумкове оцінювання у формі заліку – до 40 балів При цьому, кількість балів: • 1-34 відповідає оцінці «незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням дисципліни; • 35-59 відповідає оцінці «незадовільно» з можливістю повторного складання; • 60-64 відповідає оцінці «задовільно» («достатньо»); • 65-74 відповідає оцінці «задовільно»; • 75 - 84 відповідає оцінці «добре»; • 85 - 90 відповідає оцінці «добре» («дуже добре»); • 91 - 100 відповідає оцінці «відмінно Для отримання загальної позитивної оцінки з дисципліни оцінка за залік не може бути меншою 24 балів, мінімальна кількість балів допуску до заліку 36 балів
Мова викладання
Українською

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни