Методи і методологія в соціальній роботі
Освітня програма: Соціальна робота бак
Структурний підрозділ: Факультет психології
            Назва дисципліни
        
        
            Методи і методологія в соціальній роботі
        
    
            Код дисципліни
        
        
            ОК.18
        
    
            Тип модуля 
        
        
            Обов’язкова дисципліна для ОП
        
    
            Цикл вищої освіти
        
        
            Перший
        
    
            Рік навчання
        
        
            2021/2022
        
    
            Семестр / Триместр
        
        
            5 Семестр
        
    
            Кількість кредитів ЕСТS
        
        
            3
        
    
            Результати навчання
        
        
            РН 1. Здійснювати пошук, аналіз і синтез інформації з різних джерел для розв’язування професійних і встановлювати причинно-наслідкові зв’язки між соціальними подіями та явищами.
РН 3. Ідентифікувати, формулювати і розв’язувати завдання у сфері соціальної роботи, інтегрувати теоретичні знання та практичний досвід.
РН 5. Теоретично аргументувати шляхи подолання проблем та складних життєвих обставин, обирати 
РН 11. Використовувати методи профілактики для запобігання можливих відхилень у психічному розвитку, порушень поведінки, міжособистісних стосунків, для розв’язання конфліктів, попередження соціальних ризиків та складних життєвих обставин.
РН 13. Використовувати методи соціальної діагностики у процесі оцінювання проблем, потреб, специфічних особливостей та ресурсів клієнтів.
        
    
            Форма навчання
        
        
            Очна форма
        
    
            Попередні умови та додаткові вимоги
        
        
            1. Знати теоретико-методологічні засади історії соціальної роботи; особливості  соціономічних процесів, шляхів забезпечення успішної та ефективної опіки, допомоги, діагностики і реабілітації в різні періоди становлення соціальної роботи; нормативні та законодавчі документи щодо соціальної роботи;;
2. Вміти планувати соціальну роботу, усвідомлювати мету та конкретизувати її в завданнях; чітко визначати зміст, основні форми та методи соціальної благодійності, опіки та допомоги в різні історичні періоди; розпізнавати актуальні для сьогодення форми і методи соціальної допомоги в історичному досвіду минулого; систематизувати погляди, ідеї, факти для формування теоретичних і практичних доробок; використовувати історико-соціономічний матеріал для написання рефератів, курсових та дипломних робіт.
        
    
            Зміст навчальної дисципліни
        
        
            Метою викладання навчальної дисципліни є оволодіння студентами теоретичними та методичними основами сучасних досліджень у соціальній роботі як необхідним елементом надання допомоги окремій людині та групі у процесі соціальної роботи.
Дисципліна покликана ознайомити студентів із основними методами психології та особливостями їх застосування у практиці соціальної роботи. В першу чергу, майбутній соціальний працівник повинен розуміти у чому різниця між практичною, побутовою та науковою психологією та як їх можна використовувати у професійній діяльності. 
        
    
            Рекомендована та необхідна література
        
        
            1.     Лукашевич М. П. Теорія і методи соціальної роботи : навч. посібник / М. П. Лукашевич, І. І. Мигович. –  К.: МАУП, 2003. –  168 с.
2.     Лукашевич М. П. Соціальна робота (теорія і практика) : підручник. / М. П Лукашевич., Т. В. Семигіна. –  К. : Каравела, 2009. –  368 с.
3.     Семигіна Т. В. Теорії і методи соціальної роботи : підручник для студентів вищих навчальних закладів / Т. В. Семигіна, І. І. Мигович. –  К. : Академвидав, 2005. –  328 с.
4.     Теорії і методи соціальної роботи : підручник для студентів вищих навчальних закладів / І. М. Грига [та ін.]. –  К. : Академвидав, 2005. –  328 с.
5.     Теорії та методи соціальної роботи / А. М. Бойко [ та ін.]. –  К. : Вид. дім «Києво-Могилянська академія», 2004. –  224 с.
        
    
            Заплановані освітні заходи та методи викладання
        
        
            лекція, семінари, самостійна робота
        
    
            Методи та критерії оцінювання
        
        
            Порядок організації оцінювання здійснюється протягом семестру у ході виконання студентами :
1. Творчі та репродуктивні завдання з самостійної роботи – до 10 балів за кожне
2. Підготовка доповідей та рефератів – до 10 балів за кожне
3. Модульна контрольна робота – до 20 балів
- підсумкове оцінювання у формі заліку – до 40 балів 
За результатами роботи протягом семестру студент отримує підсумкову оцінку за 100-бальною системою, яка розраховується як накопичене оцінок за модуль у семестрі та оцінки за залік за наступною формулою: Змістовий модуль ( 30-60 балів) + Комплексний підсумковий модуль (залік) (0-40 балів)= Разом (підсумкова оцінка) (36 - 100 балів)
Шкала відповідності оцінок
Відмінно 	90-100
Добре 	75-89
Задовільно 	60-74
Незадовільно 	0-59
Зараховано 	60-100
Не зараховано 	0-59
        
    
            Мова викладання
        
        
            українська
        
    Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
 
                    
                            Юрій
                            Михайлович
                            Швалб
                        
                        
                            Кафедра соціальної роботи 
Факультет психології
                    Факультет психології
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни
                        Кафедра соціальної роботи
                    
                    
                        Факультет психології