Історія зарубіжної літератури XVIII-XIX століть

Освітня програма: Шведська філологія та переклад, англійська мова та третя германська мова

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Історія зарубіжної літератури XVIII-XIX століть
Код дисципліни
ОК.10.4
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
3 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
2
Результати навчання
ПРН 8. Знати й розуміти систему мови, загальні властивості літератури як мистецтва слова, історію шведської мови і літератури, і вміти застосовувати ці знання у професійній діяльності. ПРН 13. Аналізувати й інтерпретувати твори української та зарубіжної художньої літератури й усної народної творчості, визначати їхню специфіку й місце в літературному процесі. ПРН 15. Здійснювати лінгвістичний, літературознавчий та спеціальний філологічний аналіз текстів різних стилів і жанрів.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Програма розрахована на студентів, які вивчали комплексну навчальну дисципліну “Історія зарубіжної літератури: Ч. 1 “Вступ до літературознавства”, Ч. 2 “Антична література”, Ч. 3. “Література Середньовіччя й Відродження” протягом 1 й 2 семестрів та мають відповідний рівень підготовки. Студент повинен знати: основні літературознавчі терміни; принципи аналізу літературного твору; характерні риси та творчість основних представників античної та західноєвропейської літературної традиції попередніх епох; вміти: отримувати необхідну інформацію з літературознавчих довідникових видань, здійснювати аналітичне прочитання літературних творів; вести читацький щоденник й термінологічний словник; володіти навичками наукового дослідження та роботи з літературознавчими працями, продукування складних усних і письмових повідомлень.
Зміст навчальної дисципліни
Предмет навчальної дисципліни включає вичення закономірностей розвитку літературного процесу XVIII-XIX століття, та своєрідності проблем і поетикальних особливостей відповідних періодів: Просвітництва, Романтизму, Реалізму, Символізму, Натуралізму. Курс ознайомлює студентів із творчістю найвидатніших представників західноєвропейської та американської літератури, вписуючи її у світовий літературний та культурний контекст. Дисципліна сприяє засвоєнню комплексу понять, пов’язаних з історією зарубіжної літератури XVIII-XIX ст. (основні напрями, жанри, стилі, ідейно-художні концепції, маніфести), а також набуттю навичок сучасного текстуального аналізу із урахуванням особливостей історико-культурного контексту. Навчання проводиться у вигляді лекцій та семінарських занять і самостійної роботи студентів. Форма підсумкового семестрового контролю – залік.
Рекомендована та необхідна література
1. Білик Н.Д. Англійська література ХVІІІ ст. Становлення і розвиток роману (novel). Навч. посібник. Харків: Діса плюс, 2017. 2. Білик Н.Д. Англійський роман ХІХ ст.: Вальтер Скотт. Чалз Діккенс. Роберт Луїс Стівенсон. Навч. посібник. Київ: КНУ імені Тараса Шевченка, 2020. 3. Давиденко Г., Чайка О. Історія зарубіжної літератури ХІХ – початку ХХ століття : навч. посібник для студ. ВНЗ. Київ. 2009. 4. Мегела І.П. Література європейського Просвітництва : цикл лекцій.– Київ: Вадим Карпенко, 2012. 5. Літературознавча енциклопедія: У двох томах / Авт.-уклад. Ю. І. Ковалів. — К: ВЦ «Академія», 2007. 6. Наливайко Д., Шахова О. Зарубіжна література ХІХ сторіччя. Доба романтизму: підручник. Тернопіль : Навчальна книга – Богдан, 2001. 7. Шалагінов Б. Романтики і модерністи. Нариси з історії німецької літератури та естетики ХІХ–ХХ століть. Вид. дім “Києво-Могилянська академія”, 2020 р.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Навчальні заходи: усна відповідь на семінарських заняттях, ведення термінологічного словника, виконання реферату, творча презентація, ведення конспекту літературно-критичних джерел, підсумкова контрольна робота. Методи викладання: лекція, презентація, семінар, самостійна робота, дискусія.
Методи та критерії оцінювання
Підсумкова оцінка за курс формується як сума балів поточного контролю і не передбачає додаткових заходів підсумкового оцінювання. Форми поточного контролю охоплюють відповіді на семінарських заняттях (max 40/min 24 бали), ведення читацького щоденника, термінологічного словника, конспекту літературно-критичних джерел (max 7/min 4 бали), підготовку творчої презентації (max 5/min 3 балів ) та реферату (max 8/min 5 бали) та написання двох модульних контрольних робіт (max 40/min 24 бали). Сумарно форми підсумкового контролю становлять max 100/min 60 балів. Студентам, які за семестр не набрали min 60 балів, необхідно скласти матеріал за темами, за якими виникла заборгованість, у вигляді написання самостійних робіт, рефератів.
Мова викладання
українська