Психологія дозвілля та рекреації

Освітня програма: Психологія бак

Структурний підрозділ: Факультет психології

Назва дисципліни
Психологія дозвілля та рекреації
Код дисципліни
ДВС.3.11.04
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
8 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
ПР9. Пропонувати власні способи вирішення психологічних задач і проблем у процесі професійної діяльності, приймати та аргументувати власні рішення щодо їх розв’язання. ПР10. Формулювати думку логічно, доступно, дискутувати, обстоювати власну позицію, модифікувати висловлювання відповідно до культуральних особливостей співрозмовника. ПР11. Складати та реалізовувати план консультативного процесу з урахуванням специфіки запиту та індивідуальних особливостей клієнта, забезпечувати ефективність власних дій. ПР12. Складати та реалізовувати програму психопрофілактичних та просвітницьких дій, заходів психологічної допомоги у формі лекцій, бесід, круглих столів, ігор, тренінгів, тощо, відповідно до вимог замовника. ПР15. Відповідально ставитись до професійного самовдосконалення, навчання та саморозвитку.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Студент повинен знати: психологічні закономірності формування та розвитку i саморозвитку особистості, етнопсихологію, основи соціальної психології, психологію конфлікту; психологічні особливості ефективного спілкування та міжособистісної взаємодії у форматі групової роботи. Студент повинен вміти: аналізувати наукову літературу, самостійно створювати реферати та відеопрезентації.
Зміст навчальної дисципліни
Мета навчальної дисципліни: засвоєння студентами знань з теорії та практики психологічного супроводу дозвілевої діяльності. Дисципліна сприяє засвоєнню знань та відпрацюванню вмінь, навичок необхідних майбутнім психологом для успішного проведення і планування психологічного супроводу рекреаційної діяльності. Програма дисципліни розкриває основні категорії дозвілевої діяльності: дитячі та підліткові табори відпочинку, арттерапія, тілесна та танцювальна терапія, психологічні та трансформаційні ігри, медитація та майнфулнес. Велика увага приділяється творчості в процесі дозвілля та рекреації: творчість в Інтернет мережі, образотворче мистецтво, психологія літературної творчості, соціальні танці і хореографія, мистецтво кулінарії у вигляді проведення ділових рольових ігор, тренінгових вправ, проектів власних комерційних підприємств, творчих письмових робіт та мультимедійних презентацій.
Рекомендована та необхідна література
Власова О. І. Психологія розвитку соціальних здібностей особистості в онтогенезі (повний онтогенез): Наукова монографія/Олена Іванівна Власова. Канада. Гамільтон, 2016. Докаленко А. Особливості організації оздоровлення та відпочинку дітей: закордонний досвід// Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології, 2019, № 5 (89) Заіка І.В. Тренінг «Роль організаційної культури закладів освіти у зниженні впливу соціальної напруженості на педагогічних працівників». Організаційна психологія. Економічна психологія. 2018. № 3(14). C. 27–41. Конончук Д. І. Формування тимчасового колективу в оздоровчому таборі як соціальна необхідність виховної роботи з дітьми.// НАУКОВІ ЗАПИСКИ НДУ ім. М. ГОГОЛЯ Психолого-педагогічні науки. – 2017. – № 3 Левчук Я. М. Соціальний вимір музичних субкультур// Нова педагогічна думка. 2017. № 4 (92)
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, семінарське заняття, практичне заняття, самостійна робота
Методи та критерії оцінювання
1. Усні відповіді (виступ на семінарі, участь в обговоренні та дискусіях, доповнення) – 24/14 балів 2. Аналітична доповідь - 24/14 балів 3. Творча самостійна робота – 32/20 балів 4. Підсумкова контрольна робота – 20/12 балів Залік виставляється за результатами роботи студента впродовж семестру (максимальна кількість балів за роботу протягом семестру дорівнює 100) і не передбачає додаткових заходів оцінювання для успішних студентів. Студенти, які набрали впродовж семестру сумарно меншу кількість балів ніж критично-розрахунковий мінімум – 40 балів до складання заліку не допускаються. У випадку відсутності студента з поважних причин відпрацювання та перездачі підсумкової контрольної роботи здійснюються у відповідності до «Положення про порядок оцінювання знань студентів при кредитно-модульній системі організації навчального процесу» від 1 жовтня 2010 року. Рекомендований мінімум для допуску до заліку 40 балів.
Мова викладання
Українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Катерина Леонідівна Мілютіна
Кафедра психології розвитку
Факультет психології

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра психології розвитку
Факультет психології