Педагогічна та професійна психологія

Освітня програма: Педагогіка вищої школи

Структурний підрозділ: Факультет психології

Назва дисципліни
Педагогічна та професійна психологія
Код дисципліни
ОК.05
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
1 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
5
Результати навчання
ПРЗ. Формувати педагогічно доцільну партнерську міжособистісну взаємодію, здійснювати ділову комунікацію, зрозуміло і недвозначно доносити власні міркування, висновки та аргументацію з питань освіти і педагогіки до фахівців і широкого загалу, вести проблемно-тематичну дискусію; ПР4. Вільно спілкуватися державною та іноземною мовами усно і письмово для обговорення результатів освітньої, професійної діяльності, презентації наукових досліджень та інноваційних проектів; ПР5. Організовувати освітній процес на основі студентоцентрованого, компетентнісного, контекстного підходів та сучасних досягнень освітніх, педагогічних наук, управляти навчально-пізнавальною діяльністю, об’єктивно оцінювати результати навчання здобувачів освіти; ПР7. Створювати відкрите освітньо-наукове середовище, сприятливе для здобувачів освіти та спрямоване на забезпечення результатів навчання.
Форма навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
1.Знати сучасні наукові теорії, концепції, підходи до вивчення особистості та групи; онтогенетичні закономірності розвитку психічних властивостей, станів і процесів в індивідуальній та груповій свідомості; психологічні аспекти організації психологічного впливу; психологічні основи організації діалогічного спілкування.2.Вміти цілеспрямовано організовувати процес соціалізації особистості; досліджувати психологічні труднощі в процесі професійної діяльності особистості; застосовувати фасилітативні, коучингові, тренінгові практики у професійній діяльності. 3.Володіти елементарними навичками психодіагностики особистісних якостей та оцінювання результатів професійної діяльності.
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни - забезпечити загальну теоретико-практичну підготовку майбутніх педагогів вищої школи в галузі педагогічної та професійної психології, сприяти освоєнню технологій психологічного супроводу освітнього процесу в сучасному закладі вищої освіти, а також становленню професійного самовизначення та розвиткові психологічної культури майбутніх викладачів вищої школи. Дисципліна є обов’язковою для слухачів другого (магістерського) рівня вищої освіти, спрямована на спеціальну підготовку фахівців в галузі цілеспрямованої освітньо-професійної соціалізації суб’єктів вищої школи. Зміст дисципліни розкриває психологічні закономірності, чинники, ефекти освітньо-професійної соціалізації особистості студента. Дисципліна сприяє розвиткові вмінь організовувати навчально-виховну роботу у закладі вищої освіти, розвивати викладачем закладу вищої освіти педагогічну майстерність і управляти професійною кар’єрою.
Рекомендована та необхідна література
Власова О. І., Семиченко В. А., Пащенко С. Ю., Невідома Я. Г.Психологія вищої школи / за ред. О. І. Власової : підручник. Київ : ВПЦ "Київський університет", 2014. 470с. Дембицька Н.М. Інтерсуб’єктивна основа соціалізуючих практик. Соціально-психологічне забезпечення економічної соціалізації молоді / за ред. Н.М. Дембицької. Київ : Інститут психології імені Г.С.Костюка НАПН України, 2018. C.109-112. Дембицька Н.М. Наставництво як соціалізуюча практика. Актуальні проблеми психології. Том 1. 2018. Вип. 48. C.14-19.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, семінарське заняття, підсумкова контрольна робота
Методи та критерії оцінювання
Оцінювання успішності студентів здійснюється під час усіх видів навчальних занять і за результатами самостійної роботи. Оцінці підлягають: рівень знань, продемонстрований у відповідях і виступах; при виконанні практичних та тестових завдань. Сумарно студент може отримати максимально 100 балів. Підсумковий контроль - у формі письмового іспиту. Максимальна оцінка на іспиті - 40 балів, мінімальна кількість балів, які додаються до семестрових – 24 бали. Студенти, які набрали сумарно меншу кількість балів ніж критично-розрахунковий мінімум – 20 балів - до складання іспиту не допускаються. Рекомендований мінімум для допуску до іспиту – 36 балів. Шкала оцінок за іспит: відмінно 90-100 балів, добре 75-89, задовільно 60-74, незадовільно 0-59 балів.
Мова викладання
Українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Наталія Миколаївна Дембицька
Кафедра психології розвитку
Факультет психології

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра психології розвитку
Факультет психології