Комплексна дисципліна Психологія. Частина 4. Соціалізація особистості

Освітня програма: Соціальна педагогіка бак

Структурний підрозділ: Факультет психології

Назва дисципліни
Комплексна дисципліна Психологія. Частина 4. Соціалізація особистості
Код дисципліни
ОК 16.
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
4 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПР2.Вільно спілкуватися усно і письмово державною та іноземною мовами з професійних питань; ПР6.Розробляти перспективні та поточні плани, програми проведення заходів, оперативно приймати ефективні рішення у складних ситуаціях; ПР7.Використовувати спеціалізоване програмне забезпечення у ході розв’язання професійних завдань. ПР10. Аналізувати соціально-психологічні процеси в малих та великих групах; ПР15.Приймати практичні рішення для покращення соціального добробуту та підвищення соціальної безпеки; ПР17; ПР21; ПР22; ПР25; ПР26; ПР27; ПР30. Повний перелік результатів навчання за освітньою програмою пода но у пункті «Профіль програми».
Форма навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Знати базові категорії загальної, соціальної психології; наукові теорії особистості; онтогенетичні закономірності протікання психічних процесів, формування психічних властивостей та станів. 2. Вміти виокремлювати категорію «особистість» у системі категорій «людина», «індивід», «індивідуальність», «суб’єкт»; самостійно збирати, аналізувати та систематизувати інформацію з проблем становлення особистості. 3. Володіти елементарними навичками діагностики та аналізу інтраіндивідуальних та соціальних чинників формування особистісних якостей.
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни - забезпечити теоретичну і практичну підготовку бакалаврів у галузі становлення і розвитку соціальності індивіда, сформувати у них системні знання щодо сутності, механізмів, видів, чинників, моделей, ефектів, вікових закономірностей перебігу соціалізації особистості. Дисципліна належить до циклу обов’язкових у підготовці фахівців на першому рівні вищої освіти і є однією з частин комплексної дисципліни «Психологія». Надається характеристика основних наукових підходів до змісту, структури, процесу та результатів соціалізації особистості в умовах стихійного та цілеспрямованого впливу. Визначаються вікові закономірності, сутність соціалізуючого впливу та соціалізуючих практик у роботі соціального педагога з різними категоріями населення.
Рекомендована та необхідна література
1. Дембицька Н.М. Інтерсуб’єктивна основа соціалізуючих практик. Соціально-психологічне забезпечення економічної соціалізації молоді: монографія / за ред.. Н.М. Дембицької. Київ : Інститут психології імені Г.С.Костюка НАПН України, 2018. C.109-112. 2. Дембицька Н.М. Мотивуючі практики для батьків як агентів економічної соціалізації школярів. Актуальні проблеми психології. 2017. № 4 (11). С. 22-28. 3. Зозуляк-Случик Р. В. Основи соціалізації особистості: навчальний посібник для студентів вищих навчальних закладів. Івано-Франківськ: НАІР, 2015. 218 с. 4. Москаленко В.В. Соціалізація особистості: монографія. Київ: Фенікс, 2013. 540 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, семінарське заняття, підсумкова контрольна робота
Методи та критерії оцінювання
Оцінювання успішності студентів здійснюється під час усіх видів навчальних занять і за результатами самостійної роботи. Оцінці підлягають: рівень знань, продемонстрований у відповідях і виступах; при виконанні практичних та тестових завдань. Сумарно студент може отримати максимально 100 балів. Підсумковий контроль - у формі письмового іспиту. Максимальна оцінка на іспиті - 40 балів, мінімальна кількість балів, які додаються до семестрових – 24 бали. Студенти, які набрали сумарно меншу кількість балів ніж критично-розрахунковий мінімум – 20 балів - до складання іспиту не допускаються. Рекомендований мінімум для допуску до іспиту – 36 балів. Шкала оцінок за іспит: відмінно 90-100 бали, добре 75-89 бали, задовільно 60-74 бали, незадовільно 0-59 бали.
Мова викладання
Українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Наталія Миколаївна Дембицька
Кафедра психології розвитку
Факультет психології

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра психології розвитку
Факультет психології