Інформаційно-комунікаційні технології в соціально-педагогічній діяльності
Освітня програма: Соціальна педагогіка маг
Структурний підрозділ: Факультет психології
Назва дисципліни
Інформаційно-комунікаційні технології в соціально-педагогічній діяльності
Код дисципліни
ОК 5.
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
1 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПРН-3. Застосовувати іноземні джерела при виконанні завдань науково-дослідної та прикладної діяльності, висловлюватися іноземною мовою, як усно, так і письмово.
ПРН-5. Збирати та здійснювати кількісний і якісний аналіз емпіричних даних.
ПРН-6. Самостійно й автономно знаходити інформацію, необхідну для професійного зростання, опановувати її, засвоювати та продукувати нові знання, розвивати професійні навички та якості.
ПРН-7. Застосовувати загальне та спеціалізоване програмне забезпечення для вирішення професійних задач та здійснення наукового дослідження.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Студент повинен знати: успішне опанування дисциплін «Вікова психологія», «ІКТ», «Загальна психологія».
Студент повинен вміти: володіти основами соціальної комунікації, інформаційної безпеки та психології; медіаграмотності та критичного аналізу медіапродукції.
Студент повинен володіти елементарними навичками: застосування принципів та вибору доцільних форм, методів, технологій соціально-педагогічної роботи.
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни – ознайомлення студентів із сукупністю методів дослідження і практичних засобів експертизи ризиків використання інформаційно-комунікаційних технологій, які можуть шкодити здоров’ю і розвитку дитини та інших категорій ризику, формування навичок застосування їх у практичній діяльності.
Надається характеристика основних принципів і сукупності методів дослідження і практичних засобів експертизи ризиків використання інформаційно-комунікаційних технологій, які можуть шкодити здоров’ю і розвитку дитини та інших категорій ризику, формування навичок застосування їх у практичній діяльності у розрізі таких основних питань: 1) теоретичні основи використання інформаційно-комунікаційних технологій в соціально-педагогічній діяльності; 2) вікова періодизація медіаризиків як система кодування ризиків аудіовізуальної продукції для дітей різного віку; 3) профілактика найбільш деструктивних ризиків використання ІКТ медіатравма, кібербулінг, превенція суїцидальних наслідків.
Рекомендована та необхідна література
1. Найдьонова Л.А. Медіапсихологія: основи рефлексивного підходу. – К., 2013. (Http://ispp.org.ua електронна бібліотека - підручники)
2. Посібник з верифікації: визначний підручник з верифікації цифрового контенту для висвітлення екстремальних подій / Ред Крейг Сільверман, Інститут Пойнтера https://verificationhandbook.com/book_ua/
3. Медіаграмотність та медіаосвіта / Ред. Б.Ф.Іванов. – АУП, 2014 (http://www.aup.com.ua/book027/ )
4. Публіцистика. Масова комунікація: медіа-енциклопедія. – К.: АУП, 2007. – 780 с. (Вплив мас-медіа с.53-103; Невербальна комунікація і ефекти представлення с. 475-501)
5. Інформаційна безпека: соціально-правові аспекти. Підручник / За ред. Є.Д.Скуліша. – К.: КНТ, 2010. – 776 с.
6. Зеленин В. По той бік правди. НЛП як зброя інформаційно-пропагандистської війни. – К.: Вид-во «Люта справа», 2015 – 384 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, семінарське заняття, завдання з самостійної роботи студента.
Опитування, дискусія, практичне (індивідуальне та групове) завдання, модульна контрольна робота.
Методи та критерії оцінювання
Творчі та репродуктивні завдання з самостійної роботи – 20 балів. Підготовка доповідей та рефератів – 20 балів. Модульна контрольна робота – 20 балів. Екзамен – 40 балів.
При цьому, кількість балів для студента визначається наступним чином:
• 1-34 відповідає оцінці «незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням дисципліни;
• 35-59 відповідає оцінці «незадовільно» з можливістю повторного складання;
• 60-64 відповідає оцінці «задовільно» («достатньо»);
• 65-74 відповідає оцінці «задовільно»;
• 75 - 84 відповідає оцінці «добре»;
• 85 - 90 відповідає оцінці «добре» («дуже добре»);
• 91 - 100 відповідає оцінці «відмінно»
- Для отримання загальної позитивної оцінки з дисципліни оцінка за екзамен не може бути меншою 24 балів.
- Студент не допускається до складання підсумкового контролю, якщо під час семестру набрав менше ніж 20 балів.
Мова викладання
Українська
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни