Гендерні аспекти у соціально-педагогічній роботі

Освітня програма: Соціальна педагогіка маг

Структурний підрозділ: Факультет психології

Назва дисципліни
Гендерні аспекти у соціально-педагогічній роботі
Код дисципліни
ОК 15
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
2 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
ПРН-8. Автономно приймати рішення в складних і непередбачуваних ситуаціях. ПРН-10. Аналізувати соціальний та індивідуальний контекст проблем особи, сім’ї, соціальної групи, громади, формулювати мету і завдання соціальної роботи, планувати втручання в складних і непередбачуваних обставинах відповідно до цінностей соціальної роботи. ПРН-11. Організовувати спільну діяльність фахівців різних галузей і непрофесіоналів, здійснювати їх підготовку до виконання завдань соціальної роботи, ініціювати командоутворення та координувати командну роботу. ПРН-13. Демонструвати ініціативу, самостійність, оригінальність, генерувати нові ідеї для розв’язання завдань професійної діяльності. ПРН-17. Самостійно будувати та підтримувати цілеспрямовані, професійні взаємини з широким колом людей, представниками різних спільнот і організацій, аргументувати, переконувати, вести конструктивні переговори, результативні бесіди, дискусії, толерантно ставитися до альтернативних думок.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Студент повинен знати: основні методологічні підходи і теоретичні моделі у дослідженні проблеми гендеру та гендерних стосунків; Студент повинен вміти: аналізувати політику Української держави щодо гендерної освіти. Студент повинен володіти: систематизувати і класифікувати знання з гендерних питань, давати об’єктивну оцінку поглядам і явищам з цієї проблематики.
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни – опанування студентами теоретико-методичних питань гендерних відмінностей у сфері професійної кар`єри та набуття ними практичних навичок використання отриманих знань у соціальній педагогіці, розробці та проведенні гендерних досліджень. Дисципліна розкриває закономірності розвитку гендерної політики в Україні та світі, особливості професійної діяльності чоловіків та жінок. В ході вивчення дисципліни студенти розкривають: 1) практичні навички аналізу гендерної проблематики; 2) навички використання гендерних показників та індексів; 3) уміння проводити гендерні дослідження та вносити рекомендації щодо впровадження програми гендерної рівності.
Рекомендована та необхідна література
1. Гендерні аспекти соціальної роботи: Антологія [упор. Т. Семигіна]. Київ: Академія праці, соціальних відносин і туризму, 2021. 214 с. 2. Добробут і безпека жінок: Україна. Доповідь про результати дослідження / ОБСЕ, 2019.– 103с. URL:. https://www.osce.org/files/f/documents/0/8/440318_0.pdf 3. Красілова Ю., Ільчук А. Вплив гендерних стереотипів на вибір майбутньої професії/ Партнерство роботодавця та закладу вищої освіти: підготовка конкурентоспроможного фахівця у галузі соціальної роботи: Збірник тез (28 жовтня 2020 року, Київ) / за ред. О. В. Чуйко. – Київ: КНУ імені Тараса Шевченка, 2020.‒ С. 28 ‒ 32. 4. Ярошенко, А., Семигіна, Т. Феміністична соціальна робота як професійне інвестування в жіночу солідарність. Вісник Академії праці, соціальних відносин і туризму, (1), 2019. ‒ С.13‒ 29.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, семінарське заняття, завдання з самостійної роботи студента. підготовка презентацій, аналітичних матеріалів, доповідей вирішення практичних завдань.
Методи та критерії оцінювання
Максимальна кількість балів на іспиті - 40 балів, мінімальна кількість балів, які додаються до семестрових – 24 бали (60% максимальної кількості балів, відведених на іспит). Студенти, які набрали сумарно меншу кількість балів ніж критично-розрахунковий мінімум – 20 балів до складання іспиту не допускаються. Рекомендований мінімум для допуску до іспиту –36 балів. Відмінно 90-100 балів.. Добре 75-89 балів. Задовільно 60-74 балів. Незадовільно 0-59 балів.
Мова викладання
Українська

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра соціальної реабілітації та соціальної педагогіки
Факультет психології