Соціально-педагогічне консультування в закладах освіти

Освітня програма: Соціальна педагогіка маг

Структурний підрозділ: Факультет психології

Назва дисципліни
Соціально-педагогічне консультування в закладах освіти
Код дисципліни
ВБ 1.2.
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
3 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
ПРН1. Розв’язувати складні задачі і проблеми, що потребують оновлення й інтеграції знань в умовах неповної / недостатньої інформації та суперечливих вимог. ПРН9. Виконувати рефлексивні практики в контексті цінностей соціальної роботи, відповідальності, у тому числі для запобігання професійного вигорання.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Студент повинен знати: предмет, мету, завдання, технології соціальної педагогіки. Студент повинен вміти працювати в групі, раціонально використовувати час, чітко розподіляти доручення з метою отримання максимального результату; орієнтуватися в пошукових системах глобальних комп'ютерних мереж, вибираючи терміни для формулювання запиту і стратегію пошуку; вибирати інформаційні ресурси згідно виробленим або вказаним критеріям; критично аналізувати одержувану інформацію, виділяти в ній найбільш істотне; співвідносити і систематизувати отримані знання та практичний досвід з досліджуваної дисципліни. Студент повинен володіти елементарними навичками: взаємодії з різними клієнтськими групами соціального педагога; регуляторів діяльності та поведінки в групі молодих фахівців.
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни – формування у студентів знань, умінь щодо теорії та технологій соціально-педагогічного консультування в закладах освіти; опанування основами соціально-педагогічного консультування як інструменту професійної діяльності соціального педагога в закладах освіти. Зміст розкривається у трьох модулях. У першому модулі – «Основи та практичне значення соціально-педагогічного консультування» розглядається загальне уявлення про консультування, історія виникнення консультування як соціально-педагогічного явища; консультування як засіб перетворення навколишньої дійсності; консультативна компетентність фахівця соціальної педагогіки. У другому модулі – «Соціально-педагогічне консультування як інструмент діяльності фахівців соціальної педагогіки в закладах освіти» досліджується соціально-педагогічне консультування як особливий вид діяльності; технологія розробки та реалізації соціально-педагогічного консультування.
Рекомендована та необхідна література
1. Кияниця З.П., Петрочко Ж.В. Соціальна робота з вразливими сім’ями та дітьми: посіб. у 2-х ч. Київ: Обнова компані. 2017. – 256 с. 2. Купенко О. В. Соціальна робота: від теорії до практики : навчальний посібник / О. В. Купенко. – Суми : Сумський державний університет, 2020. – 192 с. 3. Козирєв М.П. Соціальна педагогіка : навч. посіб. / М.П. Козирєв; Львів. держ. ун-т внутр. справ. - Львів : Львів. держ. ун-т внутр. справ, 2020. – 351 с. 4. Семигіна Т. Сучасна соціальна робота. Київ: Академія праці, соціальних відносин і туризму, 2020. – 275 с. 5. Соціальна робота з особами з особливими потребами: навч. посіб. / [уклад. Г. В. Фещенко]; Черкас. облдержадмін., Департамент освіти і науки, Комун. ВНЗ «Уман. гуманітар.-пед. коледж ім. Т. Г. Шевченка». - Умань : Сочінський М. М. [вид.], 2020. – 134 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, семінарське заняття, завдання з самостійної роботи студента. Опитування, дискусія, практичне (індивідуальне та групове) завдання, модульна контрольна робота.
Методи та критерії оцінювання
Творчі та репродуктивні завдання з самостійної роботи – 20 балів. Підготовка доповідей та рефератів – 20 балів. Модульна контрольна робота – 20 балів. Екзамен – 40 балів. При цьому, кількість балів для студента визначається наступним чином: • 1-34 відповідає оцінці «незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням дисципліни; • 35-59 відповідає оцінці «незадовільно» з можливістю повторного складання; • 60-64 відповідає оцінці «задовільно» («достатньо»); • 65-74 відповідає оцінці «задовільно»; • 75 - 84 відповідає оцінці «добре»; • 85 - 90 відповідає оцінці «добре» («дуже добре»); • 91 - 100 відповідає оцінці «відмінно» - Для отримання загальної позитивної оцінки з дисципліни оцінка за екзамен не може бути меншою 24 балів. - Студент не допускається до складання підсумкового контролю, якщо під час семестру набрав менше ніж 20 балів.
Мова викладання
Українська

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра соціальної реабілітації та соціальної педагогіки
Факультет психології