Профорієнтаційна робота з категоріями населення які потребують соціальної адаптації

Освітня програма: Соціальна педагогіка маг

Структурний підрозділ: Факультет психології

Назва дисципліни
Профорієнтаційна робота з категоріями населення які потребують соціальної адаптації
Код дисципліни
ВБ 2.2.
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
3 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
ПРН-1. Розв’язувати складні задачі і проблеми, що потребують оновлення й інтеграції знань в умовах неповної / недостатньої інформації та суперечливих вимог. ПРН-5. Збирати та здійснювати кількісний і якісний аналіз емпіричних даних. ПРН-8. Автономно приймати рішення в складних і непередбачуваних ситуаціях. ПРН-9. Виконувати рефлексивні практики в контексті цінностей соціальної роботи, відповідальності, у тому числі для запобігання професійного вигорання. ПРН-20. Узагальнювати результати власних наукових досліджень та оприлюднювати їх у формі наукових звітів (тез, статей, доповідей тощо).
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Студент повинен знати: предмет, мету, завдання, технології соціальної педагогіки; систему соціально-педагогічної роботи з різними клієнтськими групами в Україні та світі; особливості роботи мережевих професійних спільнот. Студент повинен вміти: працювати в групі, раціонально використовувати час, чітко розподіляти доручення з метою отримання максимального результату; орієнтуватися в пошукових системах глобальних комп'ютерних мереж, вибираючи терміни для формулювання запиту і стратегію пошуку; вибирати інформаційні ресурси згідно виробленим або вказаним критеріям; критично аналізувати одержувану інформацію, виділяти в ній найбільш істотне; співвідносити і систематизувати отримані знання та практичний досвід з досліджуваної дисципліни. Студент повинен володіти елементарними навичками: взаємодії з різними клієнтськими групами соціального педагога; регуляторів діяльності та поведінки в групі молодих фахівців.
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни – формування теоретичних знань у галузі професійної орієнтації як інструменту подолання соціальної дезадаптованості різними категоріями населення. Дисципліна складається з двох модулях. У першому модулі «Поняття професійної орієнтації» розкривається зміст професійної орієнтації як соціальної технології, розглядаються нормативно-правові засади такої роботи, проводиться порівняльний аналіз професійної діяльності як інструменту подолання соціальної дезадаптованості та інструменту соціальної самоактуалізації. Другий модуль «Профорієнтація як соціальна технологія» покликаний сформувати уявлення про професію як потужний інструмент спеціалістів соціальної сфери для подолання соціальних розривів – як на рівні особистості, так на рівні культурного сприйняття.
Рекомендована та необхідна література
1. Атлас нових професій. Режим доступу до ресурсу: http://atlas100.ua. 2. Васильєва-Халатникова М. О. Працевлаштування випускників вищих навчальних закладів – реалії та перспективи // Вісник Київського національного університету імені Тараса Шевченка. Серія: Соціальна робота / За ред. О.В.Чуйко. – К.: Видавничо-поліграфічний центр «Київський університет» .- Випуск 1(1) / 2017. – С. 66-69. 3. Міжнародна класифікація функціонування, обмежень життєдіяльності та здоров’я: МКФ. Режим доступу до ресурсу: https://moz.gov.ua/mkf. 4. Соціальна робота: реалії та виклики часу: навчально-методичний посібник. Слов’янськ: Вид-во Б.І. Маторіна, 2021, 219 с. / http://enpuir.npu.edu.ua/bitstream/handle/123456789/34954/Sotsialna%20Robota%20Realii%20Ta%20Vyklyky%20Chasu.pdf?sequence=1. 5. Он-лайн журнал порталу Профорієнтації – Режим доступу до ресурсу: http://test.teacherjournal.in.ua/index.php/rozrobky-2017/item/204-vykorystannia-ikt-na-zaniattiakh-z-proforiientatsii.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, семінарське заняття, завдання з самостійної роботи студента. Опитування, дискусія, практичне (індивідуальне та групове) завдання, модульна контрольна робота.
Методи та критерії оцінювання
Творчі та репродуктивні завдання з самостійної роботи – 20 балів. Підготовка доповідей та рефератів – 20 балів. Модульна контрольна робота – 20 балів. Екзамен – 40 балів. При цьому, кількість балів для студента визначається наступним чином: • 1-34 відповідає оцінці «незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням дисципліни; • 35-59 відповідає оцінці «незадовільно» з можливістю повторного складання; • 60-64 відповідає оцінці «задовільно» («достатньо»); • 65-74 відповідає оцінці «задовільно»; • 75 - 84 відповідає оцінці «добре»; • 85 - 90 відповідає оцінці «добре» («дуже добре»); • 91 - 100 відповідає оцінці «відмінно» - Для отримання загальної позитивної оцінки з дисципліни оцінка за екзамен не може бути меншою 24 балів. - Студент не допускається до складання підсумкового контролю, якщо під час семестру набрав менше ніж 20 балів.
Мова викладання
Українська

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра соціальної реабілітації та соціальної педагогіки
Факультет психології