Історія першої східної мови

Освітня програма: Арабська мова і література та переклад, французька мова

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Історія першої східної мови
Код дисципліни
ННД.16.
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
8 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПРН 8. Знати й розуміти систему мови, загальні властивості літератури як мистецтва слова, історію арабської мови і літератури, і вміти застосовувати ці знання у професійній діяльності. ПРН 9. Характеризувати діалектні та соціальні різновиди арабської мови, описувати соціолінгвальну ситуацію в країнах Арабського Сходу. ПРН 12. Аналізувати арабські мовні одиниці, визначати їхню взаємодію та характеризувати мовні явища і процеси, що їх зумовлюють. ПРН 16. Знати й розуміти основні поняття, теорії та концепції обраної філологічної спеціалізації, уміти застосовувати їх у професійній діяльності. ПРН 17. Збирати, аналізувати, систематизувати й інтерпретувати факти мови й мовлення й використовувати їх для розв’язання складних задач і проблем у спеціалізованих сферах професійної діяльності та/або навчання.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Успішне опанування фахових дисциплін «Лінгвокраїнознавство східної мови», «Вступ до східної філології», «Східна мова: просунутий рівень», «Лексикологія першої східної мови», «Теоретична граматика першої східної мови»; знання лінгвістичної термінології і основних законів мовного розвитку (з курсу «Основи мовознавства»).
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни – ознайомити студентів з історією розвитку і становлення сучасної арабської мови з огляду на загальну періодизацію її історії та трансформацією граматичної системи арабської мови від давніших часів до сучасного періоду; висвітлити й навчити студентів аналізувати мовні особливості літературних пам’ятників доісламського та класичного періодів, а також арабської класичної літератури.
Рекомендована та необхідна література
1. Белова А. Г. Очерки по истории арабского языка. М., 1968. 2. Белова А. Г. Историческая морфология арабского языка. М., 1994. 3. Белова А.Г. Структура семитского корня и семитская морфологическая система // ВЯ. № 1, 1991. С. 79–90. 4. Гранде Б.М. Курс арабской грамматики в сравнительно-историческом освещении. М., 1988. 5. Дьяконов И. М. Афразийские языки // Языки Азии и Африки, Т. IV., кн. І. Семитские языки. М., 1991. 6. Рыбалкин В. С. Арабская лингвистическая традиция. К., 2000. 7. Юшманов Н. В. Грамматика литературного арабского языка. М., 1985.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Навчання відбувається у вигляді інтерактивних лекцій, семінарських занять, самостійної роботи студентів, яка передбачає підготовку до таких видів діяльності: відповіді на семінарських заняттях, доповіді з аналізом наукової літератури, проекти, презентації, реферати із запропонованих для опрацювання тем.
Методи та критерії оцінювання
Семестрове оцінювання здійснюється з розрахунку: відповіді на семінарських заняттях, доповіді з аналізом наукової літератури, презентації / реферати – 12/20 балів; модульні контрольні роботи – 24/40 балів. Підсумкове оцінювання у формі іспиту: макс. 40 / мін. 24 бали (60% від максимальної кількості балів, відведених на іспит); іспит відбувається в письмово-усній формі і передбачає: 1) відповіді на два теоретичні питання; 2) практичне завдання. Студенти, які протягом семестру набрали сумарно меншу кількість балів, ніж 36 балів, до складання іспиту не допускаються.
Мова викладання
українська, арабська

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра мов і літератур Близького та Середнього Сходу
Навчально-науковий інститут філології