Арабська поетика. Жанри та стилі класичної арабської поезії

Освітня програма: Арабська мова і література та переклад, французька мова

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Арабська поетика. Жанри та стилі класичної арабської поезії
Код дисципліни
ДВС.1.07.
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
6 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
ПРН 8. Знати й розуміти систему мови, загальні властивості літератури як мистецтва слова, історію арабської мови і літератури, і вміти застосовувати ці знання у професійній діяльності. ПРН 13. Аналізувати й інтерпретувати твори української та арабської художньої літератури й усної народної творчості, визначати їхню специфіку й місце в літературному процесі арабських країн та України. ПРН 15. Здійснювати лінгвістичний, літературознавчий та спеціальний філологічний аналіз арабськомовних текстів різних стилів і жанрів. ПРН 17. Збирати, аналізувати, систематизувати й інтерпретувати факти мови й мовлення й використовувати їх для розв’язання складних задач і проблем у спеціалізованих сферах професійної діяльності та/або навчання. ПРН 18. Мати навички управління комплексними діями або проектами при розв’язанні складних проблем у професійній діяльності в галузі арабістики, а також перекладацької діяльності, та нести відповідальність за прийняття рішень у непередбачуваних умовах.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Успішне опанування фахових дисциплін «Східна мова: базовий рівень», «Східна мова: середній рівень», «Усна та давня східна література», «Середньовічна східна література»
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни – формування знань про жанри та стилі арабської класичної поезії на матеріалі оригінальних зразків арабських поезії IX – сер. XII ст. та їхнього жанрово-стилістичного аналізу. Дисципліна складається з двох частин. Перша частина присвячена розгляду жанрово-стилістичних особливостей поезії аббасидського періоду поч. IX–X ст., а друга – арабо-іспанської поезії (кін. Х – сер. ХІІ ст.). Дисципліна відноситься до блоку дисциплін вільного вибору студента і має теоретичне спрямування.
Рекомендована та необхідна література
1. Аль-Фахури, Хана. История арабской литературы. Т. 1–2. М., 1959, 1961. 2. Гибб Х.А.Р. Арабская литература. Классический период. М., 1960. 3. Куделин А.Б. Средневековая арабская поэтика (сер. VIII–XI в.). М., 1983. 4. Петрова Л.А. История арабской литературы (VI–XVIII вв.). К., 2011. 5. Фильштинский И.М. История арабской литературы. V – начало X века. М., 1985. 6. Шидфар Б.Я. Образная система арабской классической литературы (VI–XII вв.). М., 1974. 7. Шидфар Б.Я. Абу-ль-Аля аль-Маарри. М., 1985. 8. Шидфар Б.Я. Андалусская литература. М., 1970. 9. رمضان سعد القماطي، عبد الله أبو محمد شعالة، عبد الفتوح عطية سالم. الأدب والنصوص والبلاغة. للمرحلة الثالثة، الجزء الثاني. بنغازي، 2001 10. سعد حسين عمر مقبول، عبد المجيد محمد زكري. الأدب والنصوص والبلاغة. للمرحلة الثالثة الجزء الأول. بنغازي، 2001
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Навчання відбувається у вигляді інтерактивних лекцій, семінарських занять. Самостійна робота студентів передбачає підготовку до таких видів діяльності: відповіді на семінарських заняттях, доповіді з аналізом наукової літератури, презентації, реферати із запропонованих для опрацювання тем, виконання курсового проекту.
Методи та критерії оцінювання
Семестрове оцінювання здійснюється відповідно до вказаних видів робіт із розрахунку: відповіді на семінарських заняттях, доповіді з аналізом наукової літератури, презентації, реферати – 24/40 балів; модульні контрольні роботи – 24/40 балів; курсовий проект – 12/20 балів. Залік виставляється за результатами роботи студента впродовж усього семестру і не передбачає додаткових заходів оцінювання. Студенти, які набрали мінімально позитивну кількість балів – 60, отримують оцінку «зараховано». Студенти, які не набрали мінімально позитивну кількість балів – 60, отримують «не зараховано». Студентам, які за семестр набрали сумарно менше ніж 60 балів, для складання заліку необхідно скласти матеріал за темами, за якими виникла заборгованість, у вигляді написання контрольної роботи. Шкала відповідності підсумкових балів: 60-100 – зараховано; 0-59 – не зараховано.
Мова викладання
українська, арабська