Основи мовознавства: діахронія
Освітня програма: Арабська мова і література та переклад, французька мова
Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології
Назва дисципліни
Основи мовознавства: діахронія
Код дисципліни
Ннд.13.03.
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
2 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
2
Результати навчання
ПРН 7. Розуміти основні проблеми арабської філології та підходи до їх розв’язання із застосуванням доцільних методів та інноваційних підходів.
ПРН 8. Знати й розуміти систему мови, загальні властивості літератури як мистецтва слова, історію арабської мови і літератури, і вміти застосовувати ці знання у професійній діяльності.
ПРН 15. Здійснювати лінгвістичний, літературознавчий та спеціальний філологічний аналіз текстів різних стилів і жанрів.
ПРН 16. Знати й розуміти основні поняття, теорії та концепції обраної філологічної спеціалізації, уміти застосовувати їх у професійній діяльності.
ПРН 17. Збирати, аналізувати, систематизувати й інтерпретувати факти мови й мовлення й використовувати їх для розв’язання складних задач і проблем у спеціалізованих сферах професійної діяльності та/або навчання.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Знання української та іноземної мов в обсязі підготовки середньої школи.
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни – ознайомити майбутніх філологів східних мов з основами системних знань про історичне мовозн авство як другий складник базової теорії обраної спеціальності; навчити студентів застосовувати знання основних закономірностей, виявлених в історичному мовознавстві. Дисципліна є частиною комплексної дисципліни «Вступ до філології» і має теоретичне спрямування.
Рекомендована та необхідна література
1. Кочерган М.П. Вступ до мовознавства. Підручник. К., 2000.
2. Тищенко К.М. Основи мовознавства. Системний підручник. К., 2007.
3. Тищенко К.М. Лекції з генетичного мовознавства. (Передісторія мовлення. Палеосиґніфіка. Історична синтактика). К., 1999.
4. Тищенко К.М. Долітописна мовна історія українців. К.-Дрогобич, 2016.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Навчання відбувається у вигляді інтерактивних лекцій, семінарських занять, самостійної роботи студентів. Самостійна робота студентів включає виконання письмових завдань, роботу зі словниками, Інтернетом, довідковою літературою.
Методи та критерії оцінювання
Семестрове оцінювання здійснюється із розрахунку: усні відповіді, письмові (тестові та практичні) завдання – 24/40 балів; модульні контрольні роботи – 12/20 балів. Підсумкове оцінювання у формі іспиту: макс. 40 / мін. 24 бали (60% від максимальної кількості балів, відведених на іспит). Іспит проводиться в усно-письмовій формі і передбачає письмові відповіді студентів на питання білета та додаткові усні відповіді на питання програми (за потребою). Шкала відповідності оцінок: 90-100 балів – відмінно, 75-89 – добре, 60-75 – задовільно, 1-59 – незадовільно. Студенти, які протягом семестру набрали сумарно меншу кількість балів, ніж 36 балів, до складання іспиту не допускаються.
Мова викладання
українська, арабська
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Костянтин
Миколайович
Тищенко
Кафедра мов і літератур Близького та Середнього Сходу
Навчально-науковий інститут філології
Навчально-науковий інститут філології
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни
Кафедра мов і літератур Близького та Середнього Сходу
Навчально-науковий інститут філології