Глобальні екологічні проблеми
Освітня програма: Транскордонне екологічне співробітництво 2021 бакалавр
Структурний підрозділ: Географічний факультет
Назва дисципліни
Глобальні екологічні проблеми
Код дисципліни
ОК 33
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
5 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
Знати і розуміти основні види геогра-
фічної діяльності, їх поділ в цілому та
зокрема в галузі транскордонного
екологічного српівробітництва.(ПРН2).
Збирати, обробляти та аналізувати ін-
формацію в області географічних наук
для потреб транскордонних, націона-
льних, регіональних та локальних
комплексних екологічних проєк-
тів.(ПРН5)
Аналізувати склад і будову природних
і соціосфер, що входять до сфери ін-
тересів транскордонних, регіональних
та локальних проєктів на різних прос-
торово-часових масштабах задля за-
безпечення успішного екологічного
співробітництва.(ПРН9).
Розуміти основні екологічні закони,
правила та принципи охорони довкіл-
ля та природокористування та засто-
совувати їх знання для реалізації про-
єктів транскордонного екологічного
співробітництва(ПРН12).
(ПРН13)(ПРН14)(ПРН15)
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Успішне опанування дисциплін «Основи геоекології», «Біогеогра-
фія», «Економічна та соціальна географія світу».
2. Знати суть глобальних та регіональних геоекологічних проблем сучас-
ного світу; розуміти основні світоглядні концепції світового розвитку; наслідки
цих загроз для України та системні підходи щодо їх пом’якшення з урахуванням
ролі основних груп населення.
3. Уміти усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократич-
ного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, виявляти характер ан-
тропогенного тиску в системі «людина - суспільство - природа», за умов недоста-
тності інформації, знаходити необхідну інформацію в мережі Інтернет та аналізу-
вати одержану інформацію з огляду на міжнародне екологічне співробітництво.
Зміст навчальної дисципліни
Навчальна дисципліна присвячена вивченню загальносвітових проблем, по-
глиблення теоретичних знань щодо стану світу на початку третього тисячоліття,
формування у майбутніх фахівців гео-екологічного мислення і компетентностей.
Окремими складовими дисципліни є висвітлення процесу зміни клімату та
пов’язаних проблемних питань втрати біорізноманіття. Лекційні матеріали розк-
ривають суть глобальних екологічних проблем та їх помякшення в процесі досяг-
нення Цілей сталого розвитку. Наголос зроблено на проблемах зміні клімату,
втрати біорізноманіття, забруднення світового океану і внутрішніх морів та дефі-
циту водних ресурсів.
Функціональний блок дисципліни передбачає опанування здатністю встановлю-
вати зв‟язки з експертами неурядових та урядових організацій та інституцій в га-
лузі транскордонного екологічного співробітництва; аргументовано відстоювати
свої погляди у розв‟язанні професійних завдань виявляти і пояснювати принципи
і методи організації господарської діяльності людини, зокрема в контексті її
4впливу на довкілля та природоохоронні території та шляхів досягнення Цілей
Сталого Розвитку в Україні до 2030 року (ЦСР-30).
Рекомендована та необхідна література
1. Руденко Л. Г. "COME ON!" Географія: актуалізація на тлі світових трендів
/ Л. Г. Руденко, Є. О. Маруняк, І. Г. Черваньов // Укр. геогр. журн. – 2018. –
2 (102).
2. Проекти концепції сталого розвитку України: можливість їх удосконалення
та застосування". Аналітична записка / Нац. інститут стратегічних дослі-
джень [Електронний ресурс]. – Режим доступу :
http://www.niss.gov.ua/articles/1566/
3. «Стан світу 2002». Доп. Інституту Всесвітнього спостереження Ред. К.
Флавін та ін.,-К. Інтелсфера, 2002, с. 3-22; с. 82-109; с.203-223.
4.Стан світу 2001. Доповідь Інституту Всесвітнього спостереження про
прогрес до сталого суспільства Л. Браун та інші, пер. з англ. Київ. Інтелсфера
2001 -283 с.
5.Стан світу 2000. Доповідь Інституту Всесвітнього спостереження про
прогрес до сталого суспільства Л. Браун та інші, переклад з англійської Київ.
Інтелсфера 2000 –312с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
лекція,
практичне
заняття
Методи та критерії оцінювання
Тесту-
вання
(GOOGLE
–форми)
бліц-
опиту-
вання.
Мова викладання
Українська
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Валерій
Петрович
Михайленко
Фізичної географії та геоекології
Географічний факультет
Географічний факультет
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни
Фізичної географії та геоекології
Географічний факультет