Екологічні проблеми сталого розвитку
Освітня програма: Транскордонне екологічне співробітництво 2021 бакалавр
Структурний підрозділ: Географічний факультет
Назва дисципліни
Екологічні проблеми сталого розвитку
Код дисципліни
ОК 08
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
2 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
Р02. Знати і розуміти ос-
новні види географічної
діяльності, їх поділ в ці-
лому та зокрема в галузі
транскордонного екологі-
чного српівробітництва.
Р09. Аналізувати склад і
будову природних і соціо-
сфер, що входять до сфери
інтересів транскордонних,
регіональних та локальних
проєктів на різних просто-
рово-часових масштабах
задля забезпечення успіш-
ного екологічного співро-
бітництва.
Р010. Знати цілі сталого
розвитку та можливості
своєї професійної сфери
для їх досягнення, в тому
числі в Україні під час ре-
алізації програм та проек-
тів транскордонного еко-
логічного співробітництва.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
2.1. Успішне опанування дисциплін «Грунтознавство», «Біогеографія».
2.2. Знати основні світоглядні концепції світового розвитку; наслідки
цих загроз для України, суть глобальних та регіональних геоекологічних про-
блем сучасного світу; розуміти системні підходи щодо їх пом’якшення з ураху-
ванням ролі основних груп населення.
2.3. Уміти усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократи-
чного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, виявляти характер
антропогенного тиску в системі «людина - суспільство - природа», за умов не-
достатності інформації, знаходити необхідну інформацію в мережі Інтернет та
аналізувати одержану інформацію.
2.4. Володіти елементарними навичками аналізу комплексних геоеко-
логічних проблем під кутом економічних і соціальних чинників; роботи з кар-
тографічними матеріалами та користування фаховою термінологією.
Зміст навчальної дисципліни
Навчальна дисципліна присвячена ви-
вченню загальносвітових проблем, поглиблення теоретичних знань щодо стану
світу на початку третього тисячоліття, формування у майбутніх фахівців геое-
кологічного мислення і компетентностей. Окремими складовими дисципліни є
висвітлення компексної природи процесу зміни клімату та пов’язаних з цим
проблемних питань - опустелювання, втрати біорізноманіття, харчових ресур-
сів, питної води та міграції населення. Лекційні матеріали розкривають про-
блеми демографічного вибуху, урбанізації, забруднення світового океану і вну-
трішніх морів, дефіциту водних ресурсів та небезпек, пов’язаних з обігом ток-
сичних сполук і хімікатів.
Функціональний блок дисципліни передбачає опанування такими складовими,
як здатність застосовувати базові знання природничих наук, здатність самос-
тійно досліджувати, аналізувати елементи державної екологічної політики, на-
ціленої на адаптацію до глобальних екологічних проблем, участі громадськості
у процесі прийняття рішень, кращих практик пом’якшення антропогенного ти-
ску на природу та шляхів досягнення Цілей Сталого Розвитку в Україні до 2030
року (ЦСР-30).
Рекомендована та необхідна література
1. «Стан світу 2002». Доп. Інституту Всесвітнього спостереження Ред. К.
Флавін та ін.,-К. Інтелсфера, 2002, с. 3-22; с. 82-109; с.203-223.
2. Стан світу 2001. Доповідь Інституту Всесвітнього спостереження про
прогрес до сталого суспільства Л. Браун та інші, пер. з англ. Київ.
Інтелсфера 2001 -283 с.
3. Стан світу 2000. Доповідь Інституту Всесвітнього спостереження про
прогрес до сталого суспільства Л. Браун та інші, переклад з англійської
Київ. Інтелсфера 2000 –312с.
4. Руденко Л. Г. "COME ON!" Географія: актуалізація на тлі світових трендів
/ Л. Г. Руденко, Є. О. Маруняк, І. Г. Черваньов // Укр. геогр. журн. – 2018.
– 2 (102).
5. Проекти концепції сталого розвитку України: можливість їх удосконален-
ня та застосування". Аналітична записка / Нац. інститут стратегічних дос-
ліджень [Електронний ресурс]. – Режим доступу :
http://www.niss.gov.ua/articles/1566/
Заплановані освітні заходи та методи викладання
лекція, семінарське заняття
Методи та критерії оцінювання
Тесту-
вання
(GOOGLE
–форми)
бліц-
опиту-
вання,
Мова викладання
Українська
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Валерій
Петрович
Михайленко
Фізичної географії та геоекології
Географічний факультет
Географічний факультет
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни
Фізичної географії та геоекології
Географічний факультет