Екологічні проблеми сталого розвитку

Освітня програма: Транскордонне екологічне співробітництво 2021 бакалавр

Структурний підрозділ: Географічний факультет

Назва дисципліни
Екологічні проблеми сталого розвитку
Код дисципліни
ОК 08
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
2 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
Р02. Знати і розуміти ос- новні види географічної діяльності, їх поділ в ці- лому та зокрема в галузі транскордонного екологі- чного српівробітництва. Р09. Аналізувати склад і будову природних і соціо- сфер, що входять до сфери інтересів транскордонних, регіональних та локальних проєктів на різних просто- рово-часових масштабах задля забезпечення успіш- ного екологічного співро- бітництва. Р010. Знати цілі сталого розвитку та можливості своєї професійної сфери для їх досягнення, в тому числі в Україні під час ре- алізації програм та проек- тів транскордонного еко- логічного співробітництва.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
2.1. Успішне опанування дисциплін «Грунтознавство», «Біогеографія». 2.2. Знати основні світоглядні концепції світового розвитку; наслідки цих загроз для України, суть глобальних та регіональних геоекологічних про- блем сучасного світу; розуміти системні підходи щодо їх пом’якшення з ураху- ванням ролі основних груп населення. 2.3. Уміти усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократи- чного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, виявляти характер антропогенного тиску в системі «людина - суспільство - природа», за умов не- достатності інформації, знаходити необхідну інформацію в мережі Інтернет та аналізувати одержану інформацію. 2.4. Володіти елементарними навичками аналізу комплексних геоеко- логічних проблем під кутом економічних і соціальних чинників; роботи з кар- тографічними матеріалами та користування фаховою термінологією.
Зміст навчальної дисципліни
Навчальна дисципліна присвячена ви- вченню загальносвітових проблем, поглиблення теоретичних знань щодо стану світу на початку третього тисячоліття, формування у майбутніх фахівців геое- кологічного мислення і компетентностей. Окремими складовими дисципліни є висвітлення компексної природи процесу зміни клімату та пов’язаних з цим проблемних питань - опустелювання, втрати біорізноманіття, харчових ресур- сів, питної води та міграції населення. Лекційні матеріали розкривають про- блеми демографічного вибуху, урбанізації, забруднення світового океану і вну- трішніх морів, дефіциту водних ресурсів та небезпек, пов’язаних з обігом ток- сичних сполук і хімікатів. Функціональний блок дисципліни передбачає опанування такими складовими, як здатність застосовувати базові знання природничих наук, здатність самос- тійно досліджувати, аналізувати елементи державної екологічної політики, на- ціленої на адаптацію до глобальних екологічних проблем, участі громадськості у процесі прийняття рішень, кращих практик пом’якшення антропогенного ти- ску на природу та шляхів досягнення Цілей Сталого Розвитку в Україні до 2030 року (ЦСР-30).
Рекомендована та необхідна література
1. «Стан світу 2002». Доп. Інституту Всесвітнього спостереження Ред. К. Флавін та ін.,-К. Інтелсфера, 2002, с. 3-22; с. 82-109; с.203-223. 2. Стан світу 2001. Доповідь Інституту Всесвітнього спостереження про прогрес до сталого суспільства Л. Браун та інші, пер. з англ. Київ. Інтелсфера 2001 -283 с. 3. Стан світу 2000. Доповідь Інституту Всесвітнього спостереження про прогрес до сталого суспільства Л. Браун та інші, переклад з англійської Київ. Інтелсфера 2000 –312с. 4. Руденко Л. Г. "COME ON!" Географія: актуалізація на тлі світових трендів / Л. Г. Руденко, Є. О. Маруняк, І. Г. Черваньов // Укр. геогр. журн. – 2018. – 2 (102). 5. Проекти концепції сталого розвитку України: можливість їх удосконален- ня та застосування". Аналітична записка / Нац. інститут стратегічних дос- ліджень [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.niss.gov.ua/articles/1566/
Заплановані освітні заходи та методи викладання
лекція, семінарське заняття
Методи та критерії оцінювання
Тесту- вання (GOOGLE –форми) бліц- опиту- вання,
Мова викладання
Українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Валерій Петрович Михайленко
Фізичної географії та геоекології
Географічний факультет

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Фізичної географії та геоекології
Географічний факультет