Теорія та дослідження в соціології
Освітня програма: Соціологія (мова навчання англійська) / Sociology
Структурний підрозділ: Факультет соціології
Назва дисципліни
Теорія та дослідження в соціології
Код дисципліни
ОК01
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
1 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
8
Результати навчання
1.1 Знати, що таке теоретичне знання та якою є його роль в соціології як полі парадигмальній науці
1.2 Вміти розрізняти теоретичну логіку структурно-функціональної, інтеракціоністської та
конфліктологічної парадигм в соціології
2.1 Знати основні поняття й категорії із теоретичного доробку ключових представників структурно-функціональної, інтеракціоністської та конфліктологічної парадигм в соціології
2.2 Вміти використовувати категоріально-поняттєвий апарат ключових теоретичних підходів у соціології для концептуалізації
об’єкта дослідження
3.1 Знати відмінність між кількісною та якісною стратегією соціологічного дослідження та між ключовими методами збору й аналізу емпіричних даних в соціології
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Мати загальні уявлення про роль процесу дослідження у науковому пізнанні
2. Вміти читати й розуміти класичні та сучасні теоретичні соціологічні тексти
3. Володіти базовими навичками узагальнення, аналізу та критичного мислення
Зміст навчальної дисципліни
Соціологія в її науковому та професійному вимірі неможлива без емпіричних досліджень. Однак проєктування й виконання соціологічного дослідження неодмінно передбачає етап концептуалізації об’єкту дослідження, тобто його опису й аналізу в термінах певного теоретичного підходу. Дана дисципліна спрямована на поглиблення та систематизацію знань студентства стосовно ключових теоретичних підходів та дослідницьких парадигм у соціології, а також на розкриття зв’язку теоретичних підходів із кількісними та якісними дослідницькими стратегіями.
Рекомендована та необхідна література
1. Macionis, J.J. (2018). Sociology. 16th ed. Harlow, England: Pearson.
2. Coser, L.A. (2003). Masters of sociological thought: ideas in historical and social context. Long Grove, Illinois: Waveland Press, Inc.
3. Giddens, A. (2012). Capitalism and modern social theory: analysis of the writings of Marx, Durkheim and Max Weber. Cambridge: Cambridge University Press.
4. Gordon, L.E. (2020). Real research: research methods sociology students can use. Thousand Oaks, California: Sage Publications, Inc.
5. Swedberg, R. (2014). Theorizing in social science: the context of discovery. Stanford, California: Stanford Social Sciences, An Imprint Of Stanford University Press.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, семінар, самостійна робота
Методи та критерії оцінювання
Семестрове оцінювання:
1. Участь у дискусіях - на заняттях будуть запропоновані форми індивідуальної та групової роботи за різними завданнями з аналізу прочитаних матеріалів, аналізу кейсу та обґрунтування засад дослідницького проєкту (20 балів максимум, 12 балів мінімум)
2. Підготовка дослідницького проєкту з побудовою концептуальної схеми об’єкту дослідження, яка спирається на один із теоретичних підходів (20 балів максимум, 12 балів мінімум).
3. Складання 2 контрольних тестів за матеріалами лекцій та семінарів (20 балів максимум, 12
балів мінімум).
Підсумкове оцінювання — іспит.
- умови допуску до підсумкового оцінювання: Для студентів, які набрали сумарно меншу кількість балів за критично-розрахунковий мінімум (36 балів) для одержання допуску до іспиту обов'язковим є повторне виконання контрольних тестів та/або дослідницького проєкту.
Мова викладання
Англійська
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни