Якісні інтерв'ю в соціологічних дослідженнях
Освітня програма: Соціологія
Структурний підрозділ: Факультет соціології
Назва дисципліни
Якісні інтерв'ю в соціологічних дослідженнях
Код дисципліни
ВБ1.6
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
4 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
1.1 Знати сучасні методи аналізу та презентації даних соціологічних досліджень.
1.2 Знання різновидів якісних інтерв’ю та їх пізнавальних можливостей.
2.1 Здійснювати аналіз даних якісних інтерв'ю.
2.2 Оцінювати надійність отриманих результатів.
3.1 Демонструвати вміння організовувати та забезпечувати підтримку комунікації в процесі проведення інтерв'ю.
4.1 Вміти самостійно формулювати мету, ставити конкретні задачі, дослідження, розробляти інструментарій якісних інтерв'ю.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Знати методологічні та прикладні основи методів збору соціологічної інформації.
2. Володіти навичками застосування якісної стратегії в соціологічних дослідженнях.
Зміст навчальної дисципліни
1. Вступ. "Якісні" інтерв’ю як метод збору інформації в соціологічному дослідженні. Різновиди якісних індивідуальних інтерв’ю.
2. Вільні та напівструктуровані інтерв’ю: класифікація та призначення різних видів.
3. Специфіка взаємодії інтерв’юерів та інформантів у якісних інтерв’ю.
4. Процедура та техніки проведення якісних інтерв’ю. Інструменти покращення надійності отриманих даних.
5. Фокус-групи. Дизайн дослідження. Вибірка та принципи планування груп. Технологія створення інструментарію фокус-груп.
6. Класифікація ФГІ. Специфіка онлайн фокус-груп.
7. Стилі ведення фокус-груп. Робота модератора із різними типами учасників ФГІ.
8. Спеціальні методики у ФГІ.
9. Принципи та методи аналізу даних якісних інтерв’ю. Основні аспекти надійності висновків інтерв’ю.
10. Специфіка підготовки та презентації звіту на основі якісних інтерв’ю.
Рекомендована та необхідна література
1. Квале С. Исследовательское интервью. – М.: Смысл, 2003. – 301 с.
2. Мертон Р., Фиске М., Кендалл П. Фокусированное интервью / Под ред. С.А.Белановского. – М.: Ин-т молодежи, 1991. – 106 с.
3. Садмен С., Брэдберн Н. Как правильно задавать вопросы: Введение в проектирование опросного инструмента / Пер. с англ. А.А. Виницкой; Под ред. Д.М. Рогозина. М.: Институт Фонда «Общественное мнение», 2002. – 382 с.
4. Edwards, R., Holland, J. What is Qualitative Interviewing? - Bloomsbery. 2013. - 124 p.
5. Handbook of Interview Research: Context and Method, by J. F. Gubrium & J. A. Holstein (Eds.). - Thousand Oaks, CA: Sage, 2002. - 981 p. – р.5-486.
6. Marvasti, A.B. Qualitative Research in Sociology. - Sage Publications, 2004.- 223р.
7. Rubin, H. J., & Rubin, I. Qualitative interviewing: the art of hearing data (2nd ed.). Thousand Oaks: Sage, 2005.- 312р.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, семінар, самостійна робота
Методи та критерії оцінювання
1. Виконання практичних завдань; РН 1.1, РН 1.2, РН 2.1, РН 2.2, РН 4.1 25/15 балів
2. Контрольна робота (на семестр 4 контрольні роботи) – РН 1.1, РН 1.2, РН 3.1, 20/12 балів (4 контрольні рооти по 5 максимальних або 3 мінімальних балів кожна
3. Підготовка аналітичного есе РН 1.2, РН 2.1, РН 2.2, РН 3.1 15/9 балів
Підсумковий контроль – іспит РН 1.1, РН 1.2
Білет складається з двох питань та практичного завдання. Перші два питання оцінюється кожне по 15/9 балів, практичне завдання – 10/6 балів. Максимальний бал успішного складання іспиту – 40, мінімальний - 24 бали.
Мова викладання
українська
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни