Професійна та корпоративна етика

Освітня програма: Гендерні студії (програма з можливістю подвійного дипломування з Лундським університетом, Швеція)

Структурний підрозділ: Факультет соціології

Назва дисципліни
Професійна та корпоративна етика
Код дисципліни
ОК14
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
2 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
Знати: предмет, методи, завдання, теоретичні основи, причини формування професійно-етичних досліджень, критерії розрізнення прикладної, професійної та корпоративної етики, принципи морально-нормативного забезпечення різноманітних професійних сфер, методи та механізми розв’язання основних моральних дилем сучасних практик, зв'язок між професійною культурою та професійною мораллю Вміти: вести етичний дискурс щодо актуальних питань моральної практики, демонструвати знання спеціалізованої літератури із професійної та корпоративної етики, кваліфіковано виявляти моральні конфлікти Комунікація: вести етичний дискурс щодо актуальних питань сучасної моральної практики, використовувати знання іноземних мов, презентувати результати проведених досліджень та здійсненої самостійної роботи у вигляді доповідей, повідомлень, презентацій Автономність та відповідальність: володіти методами обробки, аналізу та синтезу наукової інформації, виробляти критичне відношення інтерпретації моральних проблем
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Знати основи методології та організації соціологічного дослідження, засади філософських та соціологічних уявлень про мораль, цінності, інтереси, корпоративну культуру, соціальні очікування, положення професійної етики соціолога. 2. Вміти аналізувати інформацію про особливості морально-професійних проблем, обов’язки і деонтологію у професійній діяльності, моральні дилеми; застосовувати основні поняття, категорії в аналізі соціально-культурних явищ та процесів; виявляти сучасні тенденції інтерпретації професійної етики та корпоративної культури, прогнозувати перспективи їх розвитку в контексті розвитку цивілізаційних процесів в сучасних умовах. 3. Володіти елементарними навичками наукового дослідження та управління інформацією; аналізу, критичного відношення та прогнозування перспектив розв’язання соціокультурних, морально-етичних, морально-психологічних проблем особистісного розвитку та соціального функціонування.
Зміст навчальної дисципліни
1. Етика в контексті “практичного повороту“ в філософсько-етичному дискурсі. 2. Прикладна етика як напрям сучасних етичних досліджень. 3. Соціально-філософські виміри професійної етики. 4. Корпоративна етика та корпоративна соціальна відповідальність. 5. Професійність соціологів в умовах кризи та соціальних трансформацій. 6. Моральний капітал у професійному та корпоративному середовищі. 7. Моральне ліцензування як елемент корпоративної етики. 8. «Етика успіху»: ідея та реалізація.
Рекомендована та необхідна література
Етика. Естетика. Навч. посіб./ за ред. Панченко В.І. – К. «Центр учбової літератури», 2014. Малахов В. Етика спілкування: Навч. посібник. – К.: Либідь, 2006. Основи етики управління. – Х., 2009. Прикладна етика. Навч.посіб./ За ред. Панченко В.І. – К., 2012. Професійна та корпоративна етика: навч.посіб. К.: Київський університет, 2019. Теоретичні проблеми сучасної етики: навч. посіб. К.: ВД «Авіценна», 2013. Work Etiquette Basics. URL: http://www.worketiquette.co.uk/WorkEtiquetteBasicsCategory.html
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекції, практичні заняття, самостійна робота
Методи та критерії оцінювання
1. Усна відповідь, доповнення та участь в дискусіях на практичних заняттях: РН 1.1, 1.2, 1.3, 1.5, 1.6 2.1, 2.2, 2.3 2.4, 2.5, 3.1, 3.2, 3.3, 4.1, 4.2, 4.3 – max 35 / min 21 бал. 2. Есе, аналітичні огляди: РН 1.3, 1.5, 2.1,2.2, 2.4, 2.5, 3.1,3.2,3.3, 4.1, 4.2, 4.3 – max 15 / min 9 балів. 3. Презентація: РН 1.2, 1.6, 2.2, 2.3, 3.2, 3.3, 4.1, 4.2, 4.3. – max 10 / min 6 балів. 4. Реферат: РН 1.5, 2.2, 2.3, 2.5, 3.1, 3.2, 4.1, 4.2 – max 20 / min 12 балів. 5. Підсумкові контрольні роботи: РН – 1.1, 1.3, 1.5, 1.6, 2.1, 2.2, 3.1, 4.2 – max 20 / min 12 балів (2 підсумкові контрольні роботи по 10 максимальних або 6 мінімальних балів кожна) підсумкове оцінювання: залік.
Мова викладання
українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни