Технології дослідження медіа

Освітня програма: Соціальні технології

Структурний підрозділ: Факультет соціології

Назва дисципліни
Технології дослідження медіа
Код дисципліни
ВБ 1.3
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
4 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
1.1.Знати умови формування медіа, а також основні етапи становлення досліджень медіа. 1.2.Знати основні моделі медіа досліджень. 2.1Вміти визначати доцільність використання різних стратегій в дослідженні медіа. 2.2.Вміти конструювати опитувальники у залежності від обраної стратегії дослідження медіа. 2.3.Враховувати відмінності, які існують між текстом, контекстом і дискурсом під час аналізу медіа. 2.4.Вміти обирати методологію, та використовувати конгруентно методи в дослідженні медіа . 3.1 Представити самостійно проведене дослідження з використанням вивчених методів аналізу медіа.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
знання теоретичних основ соціології, основ соціальної комунікації і загальних методологічних принципів дослідження.
Зміст навчальної дисципліни
1.Теоретичні та соціально-політичні засади становлення досліджень медіа. 2.Етапи становлення досліджень медіа. 3.Різновиди медіа дослідження медіа. 4.Методологія дослідження медіа. 5.Дискурс і текст. 6.Аналіз документів та контент аналіз в дослідженні медіа. 7.Інтент –аналіз в дослідженні медіа. 8.Дослідження рекламних текстів. Проективні методи в дослідженнях реклами.
Рекомендована та необхідна література
1.Культура.-суспільство- особистість: Навчальний посібник /За ред.Л.Скокової.-К.,2006. С.202 -243. 2.Костенко Н.В. Масова комунікація. / Соціологія під. Ред., С. Макеєва. - К. 2005 -С.153-180. 3.Медіа. Демократія. Культура / За ред.Н.Костенко, А.Ручки.-К.: Інститут соціології НАН України, 2008.- С. 3- 47. 4.Методологія дослідження мас-медіа: робоча книга (handbook)/за заг.ред.К.Г.Сіріньок-Долгарьової. Запоріжжя: ЗНУ, 2017.156с. 5.Мак – Квейл Д. Теорія масової комунікації. Львів 2010.- С.3-60; С. 300- 352.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
лекції, семінарські заняття, самостійна робота, презентація
Методи та критерії оцінювання
1.Доповіді з тем, участь у груповій дискусії 1-10, РН 1.1, РН 1.2, РН 2.1., РН2.2 РН 2.3, РН 2.4, РН 3.1– 50 балів/30 балів 2.Кр 1 з тем 1 -4, РН 1.2, РН 2.1– 12 балів/6 балів 3.Підготовка презентацій з тем 5,7, 8, РН 2.1, РН 2.2 РН 2.3, РН 2.4 – 20 балів/12 балів (4 презентації по 5 максимальних та 3 мінімальних балів за кожну) Кр 2 з теми 5-8, РН 2.1, РН 2.2 ,РН 2.3,РН2.4– 12 балів/8 балів 4.Написання есе з тем 3, 4, РН 2.1, РН 2.2 ,РН 2.3,РН2.4- 6 балів/4 бали (2 есе по 3 максимальні або 2 мінімальні бали за кожне) Підсумкове оцінювання: у формі заліку. Умови отримання заліку: для студентів, які набрали сумарно за семестр меншу кількість балів за критично-розрахунковий мінімум – 60 балів, для одержання заліку обов’язковим є підготовка презентацій, написання есе з пропущених тем.
Мова викладання
українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни