Гендерні відносини в сучасному суспільстві

Освітня програма: Соціологія

Структурний підрозділ: Факультет соціології

Назва дисципліни
Гендерні відносини в сучасному суспільстві
Код дисципліни
ВБ11.1
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
8 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
Знати особливості гендерного підходу до аналізу соціальних явищ Знати сучасний стан гендерних відносин та гендерного порядку в Україні Вміти використовувати методологію та понятійно-категоріальний апарат гендерної теорії в дослідженні соціальних явищ Володіти навичками критичного аналізу процесів соціального конструювання гендеру Демонструвати навички аргументованого представлення власної думки, компетентної та толерантної дискусії з опонентами
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Вміти працювати з науковою літературою та першоджерелами Володіти понятійним апаратом сучасної соціологічної теорії Володіти елементарними навичками аналітичних та пошукових методів соціологічної емпірики
Зміст навчальної дисципліни
Сутність, специфіка та історія формування гендерних досліджень як наукового напрямку. Понятійний апарат та концептуальні засади гендерної соціології. Гендерована сім’я. Освіта як гендерований соціальний інститут. Гендерні відносини в економічній сфері. Гендерний вимір сучасної української політики. Гендероване насильство. Гендер та сексуальність. Сексуальна освіта. Гендерована мова: вектори влади та впливу.
Рекомендована та необхідна література
Бурейчак Т. Кinder, küche, kirche як гендерна мрія «Свободи»// Гендерний журнал «Я». – №34 (Гендер і антигендер). – 2013. – С.14-16. Війна і трансформація повсякденності: жіночий погляд / Потарська Н.,Дутчак О., - К.: Фонд ім. Г. Бьолля в Україні, 2015 р. – 40 с. Гендер для медій: Підручник з гендерної теорії для журналістики та інших соціогуманітарних спеціальностей / За ред. М. Маєрчик, О. Плахотнік, Г. Ярманової. – Київ: Критика 2017. Кіммел М. Гендероване суспільство/Пер.з англ. – К.: Сфера, 2003. Кісь О. Моделі конструювання гендерної ідентичності жінки в сучасній Україні // Незалежний культурологічний часопис «Ї». – 2003. - № 27 – С.34-58. Оксамитна С. Гендерні ролі та стереотипи// Основи теорії гендеру: навчальний посібник. К.: К.І.С., 2004. – с.157-181.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, семінарське заняття, самостійна робота
Методи та критерії оцінювання
Індивідуальна та групова робота на cемінарських заняттях – максимум 50/ мінімум 30 балів Виконання тестових завдань – максимум 30/ мінімум 18 балів Аналітичне підсумкове завдання «Гендерна автобіографія» – максимум 20/ мінімум 12 балів Підсумкове оцінювання: залік
Мова викладання
Українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни