Етнолінгвістичні особливості менталітету китайського народу
Освітня програма: Китайська мова і література та переклад, англійська мова
Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології
Назва дисципліни
Етнолінгвістичні особливості менталітету китайського народу
Код дисципліни
ДВС. 1.16.
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
8 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПРН5, ПРН27.2. Повний перелік результатів навчання за освітньою програмою подано у пункті "Профіль програми".
Форма навчання
Дистанційне навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
1) успішне опанування дисциплін (після трьох років навчання) «Китайська мова», «Вступ до східної філології», «Основи лінгвокультурології», «Особливості китайської ієрогліфіки», «Лінгвокраїнознавство» тощо;
2) знання теоретичних основ філологічної науки (мовознавства й літературознавства) та культурології;
3) володіння практикою етимологічного аналізу ієрогліфів, навичками культурологічного аналізу оригінальних творів;
4) уміння зчитувати культурну інформацію, закладену в ієрогліфах.
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни – поглиблення знань студентів про самобутність менталітету носіїв китайської мови та про особливості репрезентації етнічної картини світу китайців у мові. Модуль 1, присвячений теоретичним основам етнолінгвістики як науки, і Модуль 2, розрахований на ознайомлення зі складниками етносвідомості носіїв китайської мови. Навчальна дисципліна є однією зі складових комплексної підготовки зі спеціальності «філологія (східні мови та літератури (переклад включно))» за програмою «Китайська мова і література та переклад, англійська мова» ,вибірковий блок «Китаєзнавчі студії: лінгвокультурологія та переклад».
Рекомендована та необхідна література
1.Кірносова Н.А. Лінгвокраїнознавство Китаю. - К.: Задруга. - 2009. - 159 с.
2.Надута Т.В. Транскультурна модель сучасної сіно-американської літератури: теоретичний аспект // Вісник Дніпропетровського університету імені Альфреда Нобеля. Серія “Філологічні науки”, 2012. - № 1(3).
3.Селіванова О.О. Сучасна лінгвістика: напрями та проблеми: Підручник. - Полтава: Довкілля-К, 2008. - 712 с.
4.甲骨文字典 (Словник ієрогліфів дзяґувень) / 王本兴编著. – 北京:北京工艺美术出版社,2010. – 251页.
5.说文解字 (Опис простих і роз'яснення складних ієрогліфів) / 《线装经典》编委会编. – 昆明:云南教育出版社,2010. – 383页.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
У курсі передбачено такі форми організації навчання: лекційні й семінраські заняття, що проводяться з використанням інтерактивних методів навчання, та самостійна робота. Основними видами роботи та, відповідно, об’єктами семестрового контролю є: відповіді на семінарських заняттях, презентації, контрольі роботи. Детально заплановані освітні заходи та методи викладання представлені в робочій програмі дисципліни, оприлюдненій на офіційному сайті Навчально-наукового інституту філології.
Методи та критерії оцінювання
Контроль знань здійснюється за системою ECTS, яка передбачає дворівневе оцінювання засвоєного матеріалу, зокрема теоретичної підготовки, що складає 40% від загальної оцінки, та практичної підготовки, що складає 60% загальної оцінки. Семестрову кількість балів формують бали, отримані студентом за аудиторну роботу та за самостійну роботу; у підсумку: у максимальному вимірі 100 балів, у мінімальному вимірі 60 балів. Завершується дисципліна заліком, який виставляється за результатами роботи студента впродовж усього семестру і не передбачає додаткових заходів оцінювання. Критерії оцінювання представлені в робочій програмі дисципліни, оприлюдненій на офіційному сайті Навчально-наукового інституту філології.
Мова викладання
українська
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни