Англійськомовний академічний дискурс

Освітня програма: Східна філологія, західноєвропейська мова та переклад: арабська мова і література

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Англійськомовний академічний дискурс
Код дисципліни
ННД 15.
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2022/2023
Семестр / Триместр
4 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПРН 2. Упевнено володіти державною та іноземною мовами для реалізації письмової та усної комунікації, зокрема в ситуаціях професійного й наукового спілкування; презентувати результати досліджень державною та іноземною мовами. ПРН 6. Застосовувати знання про експресивні, емоційні, логічні засоби мови та техніку мовлення для досягнення запланованого прагматичного результату й організації успішної комунікації. ПРН 10. Збирати й систематизувати мовні, літературні, фольклорні факти, інтерпретувати й перекладати тексти різних стилів і жанрів(залежно від обраної спеціалізації). ПРН 14. Створювати, аналізувати й редагувати тексти різних стилів та жанрів. ПРН 15. Обирати оптимальні дослідницькі підходи й методи для аналізу конкретного лінгвістичного чи літературного матеріалу.
Форма навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
Для успішного вивчення курсу студенти повинні володіти англійською мовою на рівні С1; знати основні функції, види, структуру та учасників процесу комунікації; функціональні стилі та жанри англійського мовлення; уміти сприймати, відбирати та критично осмислювати інформацію з англомовних джерел; декодувати інтенції мовця шляхом аналізу комунікативних стратегій в усному та писемному мовленні; аналізувати, зіставляти, порівнювати мовні та мовленнєві явища на рівні речення, абзацу, тексту; аналізувати англійські оригінальні різножанрові тексти; створювати тексти з дотриманням норм мовленнєвого жанру; виконувати й презентувати навчальні проєкти та працювати в проєктній групі.
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни – удосконалити соціокультурну та мовленнєву компетентності студентів та підвищити ефективність академічної комунікації англійською мовою шляхом: ознайомлення студентів із особливостями академічного дискурсу, систематизації знань про мовленнєві засоби та риторичні стратегії англійської мови у зазначеному дискурсі, формування у студентів умінь продукування текстів академічного дискурсу англійською мовою, вдосконалення умінь аналізу та використання мовленнєвих засобів та риторичних стратегій у різноманітних ситуаціях академічного спілкування, а також у різножанрових текстах зазначеного дискурсу.
Рекомендована та необхідна література
1. Andrews, R. (2014). A Theory of Contemporary Rhetoric. Routledge. 2. Barnet, S., Bedau, H. (2014). Critical Thinking, Reading, and Witting: A Brief Guide to Argument. Bedford/St Martin’s. 3. Bauer, J., Boyle, M., Stapleton, S. (2016). Final Draft (2,3). Cambridge University Press. 4.Fahnestock, J. (2012). Rhetorical Style in Persuasion. Oxford University Press. 5. Flowerdew, J. (2013). Academic Discourse. Routledge. 6. Garzone, G. & Giordano, W. (eds). (2018). Discourse, Communication and the Enterprise: Where Business Meets Discourse. Cambridge Scholars Publishing. 7. Henderson, E. (2015). The Active Reader: Strategies for Academic Reading and Writing. Oxford University Press.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
1. Участь в обговореннях тем, що вивчаються (аудиторна робота). 2. Проєктна робота. 3. Академічне есе (інтегровані уміння читання й письма). 4. Академічне есе (інтегровані уміння аудіювання й письма). 5. Модульна контрольна робота (риторичний аналіз тексту).
Методи та критерії оцінювання
Упродовж семестру здійснюється оцінювання відповідно до видів робіт та форми контролю, описаних у п. 7.1. Залік виставляється за результатами роботи студента впродовж усього семестру і не передбачає додаткових заходів оцінювання. Студенти, які набрали мінімально позитивну кількість балів - 60, отримують - "зараховано". Студенти, які не набрали мінімально позитивну кількість балів - 60, отримують - "не зараховано". Студентам, які за семестр набрали сумарно менше ніж 60 балів, для отримання заліку необхідно скласти матеріал за темами, за якими виникла заборгованість, у вигляді написання самостійних робіт, рефератів або ж за потреби написати контрольну роботу.
Мова викладання
Українська, англійська