Інноваційне мислення
Освітня програма: ОНП Культурологія 2021
Структурний підрозділ: Філософський факультет
Назва дисципліни
Інноваційне мислення
Код дисципліни
ВП.3.01.04
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2022/2023
Семестр / Триместр
3 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
Знати: Принципи побудови та основні елементи філософської і наукової організації гуманітарного проекту Особливості різних методологічних підходів в науці і філософії. Вміти: Пояснювати роль інноваційного мислення в формуванні філософсько-гуманітарного проекту і в процесі його виконання Пояснювати і обґрунтовувати варіативність методологічних підходів до аналізу теми та її прикладного застосування Здійснювати поняттєво- категоріальний опис досліджуваного об’єкту, спираючись на знання різноманітних теоретичних контекстів. Використовувати знання іноземних мов для аналізу інформаційних інтернет-ресурсів, читання новітньої філософської і наукової літератури в підготовці до створення і реалізації філософсько-гуманітарного проекту. Вирішувати самостійно комплексні завдання, пов’язанні із обраною темою, та порівнювати їх із результатами власне проведених міждисциплінарних досліджень на основі обраної методологічної позиції.
Форма навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Cтуденти мають мати знання з теоретичної і практичної філософії, її функцій та ролі в історії культури; критичне осмислення проблематики сучасних філософських концепцій та варіантів розв’язання філософських проблем; типи наукової раціональності. 2. Вміти здійснювати аналітично-пошукову роботу; інтерпретувати наукову інформацію, ставити цілі і завдання та реалізовувати їх за допомогою обраних теоретичних, практичних і прикладних методів; полемізувати стосовно актуальних філософських проблем з точки зору їх практичної значливості. 3. Володіти елементарними навичками розв’язувати складні задачі та практичні проблеми у процесі навчання та в дослідницькій діяльності; аналізувати філософські проблеми соціальної практики, здійснювати різні види експертно-аналітичної роботи (анотації, реферати, бібліографії, аналітичні матеріали тощо) щодо тематики прикладної філософії; належним чином представляти результати проведеної роботи; вільно здійснювати комунікацію в професійному середовищі.
Зміст навчальної дисципліни
Навчальна дисципліна «Інноваційне мислення» належить до переліку вибіркових дисциплін. Провідною ідеєю запропонованого курсу є створення філософсько-наукового інноваційного стартапу гуманітарного спрямування на основі ознайомлення з реальним досвідом інноваційної діяльності в гуманітарній сфері сучасної України. Метою розробки стартапу є здійснення власного інтелектуального запиту в обраній практично-прикладній сфері. Для цього на теоретичних заняттях передбачається обговорення філософської і наукової літератури для побудови методологічної роботи з конструювання майбутньої дослідницької програми, а на практичних заняттях відбувається аналіз і оцінювання представлених на обговорення результатів. В результаті власних дослідницьких зусиль магістри мають засвоїти сутність та особливості інноваційного мислення як через концептуалізацію цього феномену, так і реальний досвід його застосування в гуманітарній сфері, оволодіти навичками інноваційного мислення. Результатом навчання є розроблений підсумковий філософсько-гуманітарний проект (стартап) як власний досвід інноваційного мислення. Заняття проводяться у вигляді дискусійних та інтерактивних лекцій, семінарів, практичних занять.
Рекомендована та необхідна література
Декомб В. Клопоти з ідентичністю. — К.: Стилос, 2015. Бодрійяр Ж. Симулякри і симуляція / пер. з фр. В.Ховхуна. – К.: Основи, 2004. – 230 с. Бодрійяр Ж. Фатальні стратегії / пер. з франц. Леоніда Кононовича. – Львів: Кальварія, 2010. – 192 с. Габермас Ю. До реконструкції історичного матеріалізму / Пер.з нім. В.Купліна. – К.: Дух і літера, 2014. – 320 с. – (Сучасна гуманітарна бібліотека). Габермас Ю. Постметафізичне мислення / Габермас Юрген ; [пер. з нім., післямова та прим. В. М. Купліна]. – К. : Дух і літера, 2011. – 280 с. – (Сучасна гуманітарна бібліотека). Габермас Ю. Філософський дискурс Модерну/ пер. з нім. В.М. Купліна - Київ: Четверта хвиля, 2001. - 424 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Практичні заняття, самостійна робота
Методи та критерії оцінювання
Оцінювання семестрової роботи: 1. Усна доповідь, доповнення та участь в дискусіях на практичних заняттях – 30 / 50 балів 2. Самостійна робота (план-проспект філософсько-гуманітарного проекту) - 9 / 15 балів 3. Самостійна робота (філософсько-гуманітарний проект)- 9 / 15 балів Загальна семестрова оцінка складаються із балів, отриманих за 1) аудиторну роботу (усні доповіді, доповнення та участь в дискусіях на практичних заняттях), 2) самостійну роботу (план-проспект проекту, філософсько-гуманітарний проект). Всі види робіт в семестрі мають в підсумку: - в максимальному вимірі 80 балів - в мінімальному вимірі 48 балів Підсумкова контрольна робота в письмовій формі - 12 / 20 балів. Підсумкова кількість балів з дисципліни (максимум 100 балів) визначається як сума балів за систематичну роботу впродовж семестру з урахуванням підсумкової контрольної роботи.
Мова викладання
українська
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни