Східні ремінісценції в українській літературі

Освітня програма: Перська мова і література та переклад, англійська мова

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Східні ремінісценції в українській літературі
Код дисципліни
ННД.14.02
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2022/2023
Семестр / Триместр
3 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
2
Результати навчання
ПРН 8. Знати й розуміти систему мови, загальні властивості літератури як мистецтва слова, історію арабської / гінді / перської мови і літератури, і вміти застосовувати ці знання у професійній діяльності. ПРН 13. Аналізувати й інтерпретувати твори української та арабської/ гінді/ перської художньої літератури й усної народної творчості, визначати їхню специфіку й місце в літературному процесі арабських країн /Індії /Ірану та України.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Знати: рекомендовані художні тексти; особливості літературної епохи. Вміти аналізувати їх у контексті розвитку літературно-культурних українсько-східних взаємин; визначати, оперуючи матеріалом, особливості, тип українського орієнтального дискурсу, постаті і твори; аналізувати жанрово-стильові, проблемно-тематичні особливості творів; викладати власні думки з приводу опрацьованого матеріалу. Володіти елементарними навичками порівняльного аналізу.
Зміст навчальної дисципліни
Пропонована програма курсу «Східні ремінісценції в українській літературі» передбачає роботу із художнім, літературно-критичним матеріалом, що розкриває означені типи українського орієнталізму, показує основні його вектори, жанрову, тематичну, образну специфіку художніх творів, особливості діалогічності «свого» і «чужого» в них, форми ремінісценцій, їх функції, види ремінісцентних зв’язків: сюжетних, композиційних, жанрових, стильових, формотворчих тощо. Опрацьований матеріал показує українську літературу як відкриту художню систему з «рухомими принципами художнього письма, динамічними контактами ... та відкритим полем інтеркультурних взаємовідносин».
Рекомендована та необхідна література
1. Вавилонські гимни і молитви. Переклади з поясненнями Івана Франка. Львів, 1911. 2. Возняк М. С. Історія української літератури. У 2 частинах. Львів: Світ, 1992. 3. Історія української літератури. У восьми томах. К., 1967. 4. Мейзерська Т. С. Re-presence. Відлуння Сходу в українській літературі ХІХ ст. Одеса, 2009. 5. Рахно К. Східні ремінісценції в українському фольклорі // Мовні та літературні зв'язки України з країнами Сходу. К., 2010. С. 59-98. 6. Рудницький Л. До феномена української літератури // Українознавство. 2001. No1. 7. Саїд Е. Орієнталізм. К.: Основи, 2001. 8. Франко І. Передмова // І. Франко. Твори у 50 томах. Т. 33. К., 1983. С. 417-421. 9. Шерех Ю. Друга черга. К.: Сучасність, 1978.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Навчання відбувається у вигляді лекцій, семінарських занять та самостійної роботи студентів, яка передбачає підготовку до усних відповідей, участі у дискусіях, виконання індивідуальних завдань, модульних контрольних робіт.
Методи та критерії оцінювання
Семестрову кількість балів формують бали, отримані студентом у процесі засвоєння матеріалу з усього навчального курсу. Загальна оцінка за семестр складається із балів, отриманих за аудиторну та самостійну роботу. Усі види робіт за семестр мають у підсумку: макс. 60 балів, мін. 36 балів. Підсумкова кількість балів з дисципліни (макс. 100 балів / мін. 60 балів) визначається як сума балів за систематичну роботу впродовж семестру з урахуванням підсумкового оцінювання на іспиті (макс. 40 / мін. 24).
Мова викладання
Українська