Планування екомереж
Освітня програма: Природнича географія
Структурний підрозділ: Географічний факультет
            Назва дисципліни
        
        
            Планування екомереж
        
    
            Код дисципліни
        
        
            ВБ 2.11
        
    
            Тип модуля 
        
        
            Вибіркова дисципліна для ОП
        
    
            Цикл вищої освіти
        
        
            Перший
        
    
            Рік навчання
        
        
            2022/2023
        
    
            Семестр / Триместр
        
        
            8 Семестр
        
    
            Кількість кредитів ЕСТS
        
        
            3
        
    
            Результати навчання
        
        
            ПР04. Використовувати інформаційні технології, картографічні та геоінформаційні моделі в галузях предметної області географічних наук. ПР07. Застосовувати моделі, методи і дані природничих і суспільних наук, інформаційних технологій тощо при вивченні формування і розвитку об’єктів і процесів географічної оболонки. ПР09. Виконувати дослідження географічної оболонки та її сфер за допомогою кількісних та якісних методів аналізу. ПР12. Знати і застосовувати теорії, парадигми, концепції та принципи в галузях предметної області географії відповідно до спеціалізації. 
        
    
            Форма навчання
        
        
            Очна форма
        
    
            Попередні умови та додаткові вимоги
        
        
            1. Успішне опанування дисциплін «Біогеографія».
2. Вміти аналізувати особливості природних та антропогенних процесів у
географічні оболонці, вміти здійснювати комплексну оцінку стану геокомпонентів
та прогнозувати зміни у них;
3. Знати основні особливості функціонування природних геосистем, що
зазнають впливу антропогенної діяльності; принципи та методи забезпечення
сталого розвитку територій;
4. Знати сучасні кількісні та якісні методи географічних досліджень, вміти їх
застосовувати у виробничій та науково-дослідницькій діяльності; вміти
моделювати об’єкти і процеси, застосовуючи сучасні кількісні та якісні методи та
геоінформаційні технології.
        
    
            Зміст навчальної дисципліни
        
        
            Головною особливістю навчальної
дисципліни є поєднання в структурі двох взаємопов’язаних складових. По-перше –
вивчаються основні теоретико-методичні аспекти формування екомереж, а саме:
процеси і явища, що загрожують біоландшафтному різноманіттю; базові
положення концепції екомережі; нормативно-правова база формування екомереж
в Європі та в Україні; міжнародний та український досвід в сфері розбудови
екомереж на регіональному та локальному рівнях тощо. По-друге, велику увагу
приділено саме технологічним аспектам моделювання екомереж на регіональному
та локальному рівнях. Зважаючи на професійну спрямованість аудиторії,
головним чином, мова йде про геоінформаційне та математично-картографічне
моделювання екомереж. Тобто мова йде не лише про теоретичну підготовку
студентів, а й про отримання практичних навичок з моделювання екомереж на
регіональному та локальному рівнях за допомогою ГІС-інструментарію.
        
    
            Рекомендована та необхідна література
        
        
            1. Самойленко В.М., Корогода Н.П. Регіональні та локальні екомережі. Підручник.- К.:
Логос,2013. -192 с.
2. Самойленко В.М., Корогода Н.П. Геоінформаційне моделювання екомережі. – К.: Ніка-
Центр, 2006. – 224 с.
3. Методичні рекомендації з проведення лекційних і семінарських занять з дисципліни
«Регіональні та локальні екомережі» .- К.: Логос,2011. -24 с.
4. Корогода Н.П. Критерії ідентифікації об’єктів моделювання екомережі в річкових
басейнах// Гідрологія, гідрохімія і гідроекологія. – 2010. – Том 19. – К.: ВГЛ "Обрії". – С.43-56.
5. Корогода Н.П., Самойленко В.М. Методика геоінформаційного моделювання проектної
регіональної екомережі // Вісник геодез. та картограф. – 2005. – No2 (37). – С.46-52.
6. Самойленко В.М., Корогода Н.П. Концептуальна схема математично-картографічного
моделювання екомережі // Фізична географія та геоморфологія. – 2005. – No 47. – С.145-154.
        
    
            Заплановані освітні заходи та методи викладання
        
        
            Лекція, практичне заняття, аналітична робота
        
    
            Методи та критерії оцінювання
        
        
            Тест, виконання творчих аналітично-розрахункових робіт, дискурс, залік. Рекомендований мінімум для допуску – 36 балів. Для студентів, які набрали сумарно меншу від 36 балів (рекомендований мінімум) кількість, обов’язковою умовою для отримання допуску до заліку є написання рефератів по питанням пропущених чи недостатньо засвоєних тем. Підсумкове оцінювання у формі заліку проводиться в письмовому форматі. Максимальна кількість балів на заліку – 40, мінімальна кількість балів, що додаються до семестрових – 24 (60% максимальної кількості балів, відведених на залік).
        
    
            Мова викладання
        
        
            Українська
        
    Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
 
                    
                            Наталія
                            Петрівна
                            Корогода
                        
                        
                            Фізичної географії та геоекології 
Географічний факультет
                    Географічний факультет
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни
                        Фізичної географії та геоекології
                    
                    
                        Географічний факультет