Вступ до університетських студій

Освітня програма: Природничі науки. Інтегрована програма

Структурний підрозділ: Географічний факультет

Назва дисципліни
Вступ до університетських студій
Код дисципліни
ОК 1
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2022/2023
Семестр / Триместр
1 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПР01. Збирати, обробляти та аналізувати інформацію в області природничих наук (фізики, астрономії, хімії, біології).Усвідомлювати значущість здобутків природничих наук для наукового розуміння цілісної картини оточуючого світу. ПР02. Використовувати усно і письмово професійну українську мову. ПР04. Використовувати інформаційні технології, картографічні та геоінформаційні моделі в області наук про Землю. ПР 10. Знати цілі сталого розвитку та можливості своєї професійної сфери для їх досягнення, в тому числі в Україні, для саморозвитку, збереження здоров’я, сталого розвитку суспільства та забезпечення екобезпеки. ПР 14. Застосовувати інноваційні педагогічні технології в середній освіті для викладання інтегрованого курсу природничих наук
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Знати: основні історичні передумови формування університетської освіти у світі; основні етапи та особливості розвитку освітніх процесів на українських землях. Вміти охарактеризувати особливості впливу світових університетських традицій на формування української освітньої системи, розуміти суть історичних процесів, які впливали на розвиток університетської освіти на українських землях; Володіти елементарними навичками формування самостійних висновків щодо освітніх процесів у світі, в Україні та у Київському національному університеті імені Тараса Шевченка у різні хронологічні періоди, застосовувати на практиці знання, отримані в процесі навчання.
Зміст навчальної дисципліни
Ознайомлення з першоджерелами класичної освіти та її традиціями. Висвітлення особливостей західноєвропейської університетської освіти на різних етапах історичного розвитку від давнини до сучасності. Характеристика еволюції вітчизняної вищої освіти, становлення і функціонування університетів на українських землях. Історичний огляд процесу заснування та подальшої науково-педагогічної діяльності університету в Києві (ХІХ – ХХІ ст.). Аналіз сучасного становища КНУ імені Тараса Шевченка та географічного факультету на фоні світових тенденцій у сфері вищої освіти.
Рекомендована та необхідна література
1. Аніловська Г.Я., Марушко Н.С., Томаневич Л.М. Університетська освіта: Навч. посібник. Львів, 2010. 2. Географи Київського національного університету імені Тараса Шевченка: довідник / редкол.: Я.Б. Олійник та ін. Київ, ВПЦ «Київський університет» 2018. 333 с. 3. З іменем святого Володимира: Київський університет у документах, матеріалах та спогадах сучасників. Упоряд. В.Короткий, В.Ульяновський. К., 1994. 4. Історія Київського університету: монографія: у 2 т. / Вербовий О.В., Мороз І.М., Даниленко О.В.та ін. К., 2019. 5. Кузьмінський А.І. Вступ до університетських студій: навч. посіб. для студ. ун-тів. Черкаси, 2004. 6. Терентєва Н.О. Вища (університетська) освіта: становлення і розвиток. Черкаси, 2005.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, семінарське заняття, самостійна робота
Методи та критерії оцінювання
Тематична контрольна робота, виконання завдань на семінарських заняттях. Максимальна кількість балів під час складання заліку – 40, мінімальна кількість балів, що додаються до семестрових – 24 (60% максимальної кількості балів, відведених на залік). Підсумкова оцінка з дисципліни складається із балів, набраних студентом за результатами семестрового контролю за першою та другою частинами і балів підсумкової контрольної роботи.
Мова викладання
Українська