Іранська новелістика

Освітня програма: Перська мова і література та переклад, англійська мова

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Іранська новелістика
Код дисципліни
ДВС.1.09.
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
7 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПРН 7. Розуміти основні проблеми перської філології та підходи до їх розв’язання із застосуванням доцільних методів та інноваційних підходів. ПРН 8. Знати й розуміти систему мови, загальні властивості літератури як мистецтва слова, історію перської мови і літератури, і вміти застосовувати ці знання у професійній діяльності. ПРН 13. Аналізувати й інтерпретувати твори української та перської художньої літератури й усної народної творчості, визначати їхню специфіку й місце в літературному процесі Ірану та України. ПРН 15. Здійснювати лінгвістичний, літературознавчий та спеціальний філологічний аналіз текстів різних стилів і жанрів.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Успішне опанування дисциплін: «Східна мова: просунутий рівень», «Вступ до східної філології», «Лінгвокраїнознавство східної мови», «Давня та усна східна література», «Середньовічна східна література».
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни – ознайомити студентів з кращими зразками перської новелістики ХХ ст. шляхом соціокультурного прочитання та літературного аналізу вибраних творів; дати уявлення про процес зародження, формування, становлення, розвиток та розквіт жанру новели в Ірані у ХХ ст.; окреслити особливості та характерні риси цього процесу, а також місце іранської новелістики ХХ ст. у системі світової літератури.
Рекомендована та необхідна література
1. Конончук О. Перська новела 20 – 40-х років ХХ ст.: стильова парадигма: навч. посібн. К., 2019. 2. Левчин І. Хрестоматія перської художньої прози ХХ – початку ХХІ століть. К., 2020. 3. Hākemi E. Adabiyyāt-e moʼāser-e Irān. Tehrān, 1997. 4. Hoquqi M. Moruri bar tārix-e adab-o adabiyyāt-e emruz-e Irān. Tehrān, 1999. 5. Jamālzāde M. Yek-i bud-o yek-i nabud. Tehran, 2000. 6. Mirābedini H. Sad sāl-e dāstānnevisi-ye Irān. Tehrān, 1998. 7. Sepānlu M. Nevisandegān-e pišrou-e Irān (az Mašrutiyyat tā 1350). Tehrān, 1995. 8. Yāhaqqi M. Čun sabu-ye tešne: tārix-e adabiyyāt-e moʼāser-e fārsi. Tehrān, 1998.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Навчання відбувається у вигляді інтерактивних лекцій, семінарських занять. Самостійна робота студентів передбачає підготовку до таких видів діяльності: усні відповіді на семінарських заняттях, доповіді з аналізом наукової літератури, презентації, реферати із запропонованих для опрацювання тем.
Методи та критерії оцінювання
Семестрове оцінювання здійснюється з розрахунку: відповіді на семінарських заняттях, доповіді з аналізом наукової літератури, презентації / реферати – 24/40 балів; модульні контрольні роботи – 12/20 балів. Підсумкове оцінювання у формі іспиту: макс. 40 / мін. 24 бали (60% від максимальної кількості балів, відведених на іспит); іспит відбувається в письмово-усній формі і передбачає: 1) відповіді на два теоретичні питання; 2) практичне завдання. Студенти, які протягом семестру набрали сумарно меншу кількість балів, ніж 36 балів, до складання іспиту не допускаються.
Мова викладання
Українська, перська