Нова поезія Ірану

Освітня програма: Перська мова і література та переклад, англійська мова

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Нова поезія Ірану
Код дисципліни
ДВС.1.14.
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
8 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПРН 8. Знати й розуміти систему мови, загальні властивості літератури як мистецтва слова, історію перської мови і літератури, і вміти застосовувати ці знання у професійній діяльності. ПРН 13. Аналізувати й інтерпретувати твори української та перської художньої літератури й усної народної творчості, визначати їхню специфіку й місце в літературному процесі Ірану та України. ПРН 15. Здійснювати лінгвістичний, літературознавчий та спеціальний філологічний аналіз текстів різних стилів і жанрів. ПРН 17. Збирати, аналізувати, систематизувати й інтерпретувати факти мови й мовлення й використовувати їх для розв’язання складних задач і проблем у спеціалізованих сферах професійної діяльності та/або навчання.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Успішне опанування дисциплін «Вступ до перської філології», «Лінгвокраїнознавство східної мови», «Усна та давня східна література» «Середньовічна східна література»; знання основних літературознавчих понять, історії та культури Ірану в основних рисах, періодизації історії Ірану; особливостей фонетики, лексики та граматики сучасної перської мови в обсязі просунутого рівня володіння мовою.
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни – дати студентам-іраністам узагальнені систематизовані відомості про «нову поезію» Ірану – поетичний напрям ХХ ст.; окреслити його особливості та характерні риси; ознайомити з творчістю провідних іранських поетів цього періоду. Дисципліна відноситься до блоку дисциплін вільного вибору студента і має теоретичне спрямування.
Рекомендована та необхідна література
1. Мазепова О.В., Бочарнікова А.М. Антологія сучасної перської поезії. К., 2020. 2. Hoquqi M. Moruri bar tārix-e adab-o adabiyyāt-e emruz-e Irān. Tehrān, 1997. 3. Langrudi Š. Tārix-e tahlili-ye še’r-e now (4 jeldi).Tehrān, 2013. 4. Mowtaman Z. Tahavol-e še’r-e fārsi. Tehrān, 1993. 5. Yāhaqqi M. Čun sabu-ye tešne : tārix-e adabiyyāt-e mo’āser-e fārsi. Tehrān, 1998.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Навчання відбувається у вигляді інтерактивних лекцій, семінарських занять, самостійної роботи студентів. Самостійна робота студентів передбачає підготовку до таких видів діяльності: відповіді на семінарських заняттях, доповіді з аналізом наукової літератури, презентації, реферати із запропонованих для опрацювання тем.
Методи та критерії оцінювання
Семестрове оцінювання здійснюється з розрахунку: відповіді на семінарських заняттях, доповіді з аналізом наукової літератури, презентації / реферати – 24/40 балів; модульні контрольні роботи – 12/20 балів. Підсумкове оцінювання у формі іспиту: макс. 40 / мін. 24 бали (60% від максимальної кількості балів, відведених на іспит); іспит відбувається в письмово-усній формі і передбачає: 1) відповіді на два теоретичні питання; 2) практичне завдання. Студенти, які протягом семестру набрали сумарно меншу кількість балів, ніж 36 балів, до складання іспиту не допускаються.
Мова викладання
Українська, перська

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра мов і літератур Близького та Середнього Сходу
Навчально-науковий інститут філології