Друга східна мова (арабська). Практичний курс

Освітня програма: Перська мова і література та переклад, англійська мова

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Друга східна мова (арабська). Практичний курс
Код дисципліни
ДВС.1.11.
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
7 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
ПРН 8. Знати й розуміти систему мови, загальні властивості літератури як мистецтва слова, історію перської мови і літератури, і вміти застосовувати ці знання у професійній діяльності. ПРН 9. Характеризувати діалектні та соціальні різновиди перської мови, описувати соціолінгвальну ситуацію. ПРН 22. Мати базові знання арабської мови.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Успішне опанування дисципліни «Основи мовознавства»; знання арабської графіки, граматичної термінології української мови, основ західноєвропейської мови.
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни – дати студентам-іраністам базові знання з арабської мови, а саме: навчити арабської фонетики, виробити навички читання та письма арабською мовою, познайомити з основами нормативної арабської граматики перської мови, дати базовий лексичний запас. Формуються комунікативні мовленнєві компетенції студентів-іраністів: сприйняття та розуміння елементарного дискурсу на слух, уміння спілкуватися на теми, визначені програмою, розуміння тексту та здатність до відтворення прочитаного; удосконалюються навички письма та читання, що відповідають вимогам базового рівня володіння іноземною мовою. Дисципліна відноситься до блоку дисциплін вільного вибору студента і має практичне спрямування.
Рекомендована та необхідна література
1. Осадча Ю., Юрків Л., Черноног О., Кононенко В. Арабська мова. Початковий рівень. К., 2006. 2. Субх А., Субх М. Курс граматики арабської мови. ВПЦ Київський університет, 2006. 3. Субх А., Кочержинський Ю.Ю. Підручник арабської мови для першого курсу. К., 2019. 4. Субх А., Кочержинський Ю. Сучасний арабсько-український словник. К., 2015. 5. Субх А., Кочержинський Ю. Сучасний українсько-арабський словник. К., 2009.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Практичні заняття з арабської мови передбачають набуття студентами-іраністами фонетичних, лексичних і граматичних навичок арабської мови у процесі активної роботи в аудиторії. Контроль засвоєння студентами лексичного і граматичного мінімумів здійснюється шляхом їх усного опитування та організації письмових завдань, тестів, лексичних диктантів, самостійних та модульних контрольних робіт. Обов’язковим є виконання домашніх завдань, вправ на переклад.
Методи та критерії оцінювання
Семестрове оцінювання здійснюється із розрахунку: усні відповіді, письмові завдання, вправи на переклад – 36/60 балів, модульні контрольні роботи – 12/20 балів, підсумкова контрольна робота – 12/20 балів. Залік виставляється за результатами роботи студента впродовж усього семестру і не передбачає додаткових заходів оцінювання. Студенти, які набрали мінімально позитивну кількість балів – 60, отримують оцінку «зараховано». Студенти, які не набрали мінімально позитивну кількість балів – 60, отримують «не зараховано». Студентам, які за семестр набрали сумарно менше ніж 60 балів, для складання заліку необхідно скласти матеріал за темами, за якими виникла заборгованість, у вигляді написання контрольної роботи. Шкала відповідності підсумкових балів: 60-100 – зараховано; 0-59 – не зараховано.
Мова викладання
Українська, арабська

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра мов і літератур Близького та Середнього Сходу
Навчально-науковий інститут філології